Název: | Psychologické základy poslechu hudby ve škole |
Další názvy: | Psychological foundations of listening to music in school |
Autoři: | Böhmová, Michaela |
Vedoucí práce/školitel: | Slavíková Marie, Doc. PaedDr. CSc. |
Oponent: | Vičar Jan, Prof. PhDr. MgA. CSc. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/53550 |
Klíčová slova: | poslech hudby ve škole;vnímání hudby;hudebně vyjadřovací a formotvorné prostředky;emocionální reakce;hudební schopnosti;sluchový systém |
Klíčová slova v dalším jazyce: | listening to music in school;perception of music;musically expressive and formative means;emotional reactions;musical ability;the auditory system |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zabývá psychologickými základy poslechu hudby ve škole. Pojednává o hudebním vnímání a jeho psychologických a fyziologických východiscích. Dále se věnuje poslechu hudby ve škole, kde rozebírá jeho cíle a možnosti realizace. V neposlední řadě řeší bakalářská práce hudebně vyjadřovací a formotvorné prostředky, které jsou společným jmenovatelem zmíněné problematiky. Poslední kapitola bakalářské práce se věnuje výzkumu emocionálních reakcích žáků základní školy na poslouchané hudební ukázky. Zabývá se hodnocením reakcí na hudbu z dvou různých období a řeší také rozdíly ve výpovědích chlapců a dívek. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The bachelor thesis deals with the psychological foundations of listening to music at school. It deals with music perception and its psychological and physiological foundations. Furthermore, it deals with music listening in school, where it discusses its goals and possibilities of realization. At last, the bachelor's thesis deals with musical expressive and formative means, the common denominator of the mentioned issues. The last chapter of the bachelor thesis is devoted to researching the emotional reactions of primary school pupils to the listened music samples. It evaluates the reactions to music from two different periods and addresses the differences in the statements of boys and girls. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Michaela Bohmova Bakalarska prace.pdf | Plný text práce | 516,17 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
BOHMOVA_BP_vedouci_Sla_2023.pdf | Posudek vedoucího práce | 169,42 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Bohmova_posudek_BP_oponent_2020.pdf | Posudek oponenta práce | 114,82 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Obhajoby Bohmova.pdf | Průběh obhajoby práce | 56,2 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/53550
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.