Title: Výroba a využití didaktických pomůcek pro výuku žáků s mentálním postižením
Other Titles: Making and using of didactic aids for teaching mentally handicapped children
Authors: Došková, Jana
Advisor: Honzíková, Jarmila
Issue Date: 2012
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/5377
Keywords: didaktické prostředky;didaktické pomůcky;didaktické zásady;tvořivost;mentální retardace
Keywords in different language: didactic means;didactic aids;didactic principles;creativity;mental retardation
Abstract: Diplomová práce pojednává o výrobě didaktických pomůcek a o jejich následném využití ve speciální škole při výuce žáků s mentálním postižením. Didaktické pomůcky jsou zaměřeny na nácvik sebeobsluhy, cvičení jemné a hrubé motoriky, na orientaci v prostoru a čase, rozvoj smyslového vnímání a rozumového poznávání, nácvik čtení a psaní, dále pak na vytváření základních matematických představ. Vybrané didaktické pomůcky jsou následně ověřeny v praxi.
Abstract in different language: The thesis deals with making didactic aids and with their subsequent use in the special school in education of pupils with mental handicap. The didactic aids are aimed to practise self-service, to practise precise and rough movements, to orientation in space and time, to the development of sensual perception and rational cognition, and also to creating basic mathematical images. Chosen didactical aids are subsequently checked in practice.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KAT)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diplomova prace - Jana Doskova.pdfPlný text práce3,01 MBAdobe PDFView/Open
Doskova IMG.pdfPosudek vedoucího práce944,08 kBAdobe PDFView/Open
Doskova_DP.pdfPosudek oponenta práce388,65 kBAdobe PDFView/Open
Doskova - prot..pdfPrůběh obhajoby práce61,7 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/5377

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.