Název: Soudobé edukační možnosti zprostředkování umění ve významných českých galeriích
Další názvy: Contemporary educational possibilities of mediating art in important Czech galleries
Autoři: Václavková, Klára
Vedoucí práce/školitel: Uhl Skřivanová Věra, PhDr. Ph.D.
Oponent: Kirschenmann-Tenter Johannes, Prof. Dr.
Datum vydání: 2023
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/54042
Klíčová slova: galerie;edukace;galerijní a muzejní pedagogika;zážitková pedagogika;zprostředkování umění
Klíčová slova v dalším jazyce: gallery;education;gallery and museum pedagogy;experiential pedagogy;art mediation
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zaměří na soudobé edukační možnosti zprostředkování umění v českých galeriích a zmapování jejich edukačních programů s následnou analýzou. Cílem teoretické části práce je definovat základní pojmy a termíny z oboru muzejní a galerijní edukace se zaměřením na její současné tendence. Dále se zde budu zabývat porovnáním rozdílů v muzejní a galerijní edukaci v České republice a ve světě. V teoretické části práce se zaměřím také na alternativní výukové možnosti, zážitkovou pedagogiku a funkci hry a tvořivosti z hlediska pedagogiky i psychologie. Obsahem didaktické části práce bude zmapování konkrétních edukačních programů v předem vybraných českých galeriích, jejich deskripce a analýza z hlediska využitých soudobých metod a postupů výtvarné výchovy i soudobého umění.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor's thesis will focus on contemporary educational possibilities for art mediation in Czech galleries and mapping their educational programs, followed by analysis. The aim of the theoretical part of the thesis is to define basic concepts and terms in the field of museum and gallery education, with a focus on current trends. Additionally, I will compare the differences in museum and gallery education between the Czech Republic and the rest of the world. In the theoretical part, I will also explore alternative educational approaches, experiential pedagogy, and the role of play and creativity from both pedagogical and psychological perspectives. The didactic part of the thesis will consist of mapping specific educational programs in selected Czech galleries, their description, and analysis regarding the use of contemporary methods and approaches in art education and contemporary art.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Vaclavkova_Klara_Bakalarska_prace.pdfPlný text práce1,78 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Vaclavkova- vedouci posudek.pdfPosudek vedoucího práce339,74 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Oponent -POSUDEK KP -Klara Vaclavkova.pdfPosudek oponenta práce310,29 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Vaclavkova - prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce9,06 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54042

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.