Název: | Prevence šikany na 1. stupni ZŠ |
Další názvy: | Prevention of bullying at primary school |
Autoři: | Vyhnálková, Markéta |
Vedoucí práce/školitel: | Nováková Daniela, PhDr. Ph.D. |
Oponent: | Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/54241 |
Klíčová slova: | šikana;agrese;agresor;oběť;rodiče;vyšetřování;organizace;prevence šikany;školní program;úloha školy. |
Klíčová slova v dalším jazyce: | bullying;aggression;aggressor;victim;parents;investigation;organization;prevention of bullying;school program;role of school. |
Abstrakt: | Hlavním cílem práce bylo zaměřit se na všechny důležité aspekty vysvětlující pojem šikana, její typy a druhy, vývojové stupně a projevy. Nedílnou součást práce tvoří i kapitoly zabývající se protagonisty šikany, jejich hlavními charakterovými vlastnostmi, důvody vedoucí k vyšetřování šikany a s tím i související odhad stupně závažnosti. Výrazná péče je věnována i prevenci a organizacím věnujícím se předcházení a pomoci při řešení šikany. V kapitole prevence se práce zaměřuje na prevenci na úrovni školy, jednotlivých tříd, ale i na úroveň jednotlivců. Ve výzkumné části je vymezený cíl a následně jsou k němu popsány metody výzkumu, které byly využity ke sběru dat pro jeho následné zpracování. Zpracování dat probíhalo formou sběru dotazníků, které jsou doplněné třemi rozhovory. Do sběru dotazníků byl zařazen pouze 1. stupeň základních škol Plzeňského kraje. Celkem se tedy výzkumu zúčastnilo 164 respondentů pracujících ve školství. Odpovědi z dotazníků jsou jednotlivě zpracované v tabulkách a grafech pro lepší přehlednost a následně vyhodnocené. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The main goal of the work was to focus on all important aspects explaining the concept of bullying, its types and types, stages of development and manifestations. Chapters dealing with the protagonists of bullying, their main character traits, the reasons leading to the investigation of bullying and the associated estimation of the degree of severity are also an integral part of the work. Considerable care is also devoted to prevention and to organizations dedicated to preventing and helping to deal with bullying. In the prevention chapter, the work focuses on prevention at the school level, individual classes, but also at the level of individuals. In the research part, the goal is defined and then the research methods that were used to collect data for its subsequent processing are described. Data processing took place in the form of collecting questionnaires, which are supplemented by three interviews. Only the 1st grade of elementary schools in the Pilsen Region was included in the collection of questionnaires. A total of 164 respondents working in education took part in the research. The answers from the questionnaires are individually processed in tables and graphs for better clarity and then evaluated. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace - Vyhnalkova Marketa.pdf | Plný text práce | 1,25 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
DP_opo_MarketaVyhnalkova_U1S_zari2023.doc | Posudek oponenta práce | 47,5 kB | Microsoft Word | Zobrazit/otevřít |
Vyhnalkova.doc | Posudek vedoucího práce | 32,5 kB | Microsoft Word | Zobrazit/otevřít |
Vyhnalkova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 244,44 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/54241
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.