Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorŠindelářová, Anna
dc.contributor.authorPěchoučková, Šárka
dc.date.accessioned2024-02-14T09:56:49Z
dc.date.available2024-02-14T09:56:49Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationInovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2023, č. 2, s. 4-8.cs
dc.identifier.issn2571-2519
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/55312
dc.description.abstractV mateřské škole proběhla sonda, které se zúčastnily děti ve věku 5 - 6 let. Jejím cílem bylo zjistit míru úspěšnosti dětí při plnění aktivit na prostorovou orientaci. Bylo vytvořeno 10 úkolů, které byly zaměřeny na orientaci na vlastním těle a na těle druhého, na schopnost rozlišovat pojmy první, poslední, uprostřed, hned před, hned za, mezi, na rozlišování směrů vpravo, vlevo, na používání předložek a na rozvoj prostorové paměti do budoucnosti. V průběhu sondy byla využívána zejména metoda pozorování. Děti jednotlivé úkoly řešily na základě manipulace.cs
dc.format5 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectorientace v prostorucs
dc.subjectmateřská školacs
dc.subjectexperimentcs
dc.titleSchopnost dětí v mateřské škole orientovat se v prostorucs
dc.title.alternativeChildren´s ability to orient themselves in spaceen
dc.typearticleen
dc.typečlánekcs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedAn experiment took place in the kindergarten in which children aged 5-6 took part. Its goal was to determine the degree of success of children in performing spatial orientation activities. 10 tasks were created, which focused on orientation on one's own body and on the body of another, on the ability to distinguish the concepts of first, last, in the middle, immediately before, immediately behind, between, on distinguishing the right and left directions, on the use of prepositions and on the development of spatial memories to the future. The observation method was mainly used during the experiment. Children solved individual tasks based on manipulation or sensory perception without using sighten
dc.subject.translatedorient themselves in spaceen
dc.subject.translatedkindergartenen
dc.subject.translatedexperimenten
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 2 (2023)
Číslo 2 (2023)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Itev_2_2023-4-8.pdfPlný text266,12 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/55312

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.