Title: Adaptační proces nového zaměstnance v organizaci
Other Titles: Adaptation process of a new employee in the organization
Authors: Schejbalová, Kateřina
Advisor: Chovancová Hana, Ing.
Referee: Skálová Petra, Ing. Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2024
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56166
Keywords: adaptace zaměstnanců;onboarding;proces adaptace;řízení lidských zdrojů;spokojenost zaměstnanců
Keywords in different language: adaptation process employee adaptation;employee satisfaction;human resource management;onboarding
Abstract: Tato bakalářská práce se zabývá adaptací zaměstnanců v organizaci. První kapitola teoretické části práce je věnována řízení lidských zdrojů, s důrazem na adaptaci nových zaměstnanců. Druhá kapitola analyzuje různé aspekty adaptace, fáze adaptačního procesu, jeho objekty či subjekty a další části. Dále se zabývá hodnocením adaptačního procesu a identifikuje nejčastější chyby v tomto procesu a jejich důsledky. V následující kapitole, která spadá do praktické části práce je představena konkrétní organizace, a to ČEZ, a.s., včetně informací o dceřiných společnostech Skupiny ČEZ a ČEZ Prodej. Následující kapitola popisuje konkrétní proces adaptace na call centru v organizaci ČEZ Prodej, včetně rozhovoru s vedoucím odpovědným za adaptaci a zhodnocení tohoto procesu. Práce se dále zaměřuje na spokojenost zaměstnanců s procesem adaptace a výsledky dotazníkového šetření v této oblasti. Nakonec jsou prezentována opatření a návrhy pro zlepšení procesu adaptace na základě vyhodnocení a získaných dat.
Abstract in different language: This bachelor thesis focuses on employee onboarding in an organization. The first chapter of the theoretical part of the thesis is about human resource management, with an attention to the adaptation of new employees. The second chapter analyses different aspects of adaptation, the stages of the adaptation process, its objects or subjects, and other parts. It also deals with the evaluation of the adaptation process and identifies the most common mistakes in this process and their consequences. The following chapter, which belongs to the practical part of the thesis, introduces a specific organization, namely ČEZ, a.s., including information about the subsidiaries of ČEZ Group and ČEZ Prodej. The following chapter describes the specific process of adaptation in the call center in the ČEZ Prodej organization, including an interview with the manager responsible for adaptation and an evaluation of this process. The thesis also focuses on employee satisfaction with the adaptation process and the results of a questionnaire survey in this area. Finally, measures and suggestions for improvement of the adaptation process are presented based on the evaluation and data obtained.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Schejbalova BP - Adaptace.pdfPlný text práce2,22 MBAdobe PDFView/Open
SCHEJBALOVA Katerina_o.pdfPosudek oponenta práce221,82 kBAdobe PDFView/Open
Schejbalova_v.pdfPosudek vedoucího práce219,37 kBAdobe PDFView/Open
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,39 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/56166

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.