Název: Odhalování šikany na středních školách: výskyt, typy a faktory ovlivňující rozdíly mezi školami
Další názvy: Uncovering Bullying in High Schools: Prevalence, Types, and Factors Influencing Differences Between Schools
Autoři: Bártková, Kateřina
Vedoucí práce/školitel: Kalvas František, PhDr. Mgr. Ph.D.
Oponent: Krulichová Eva, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56318
Klíčová slova: šikana;gender;gymnázium;střední odborné učiliště;forma šikany;agrese;kvantitativní výzkum;prevalence
Klíčová slova v dalším jazyce: bullying;gender;grammar school;secondary vocational school;form of bullying;aggression;quantitative research;prevalence
Abstrakt: Šikana představuje závažný fenomén ovlivňující životy dětí a adolescentů nejen v České republice, ale také po celém světě. Cílem mé bakalářské práce bylo identifikovat faktory ovlivňující výskyt šikany na pěti zkoumaných středních školách, zaměřujíc se na typ vzdělávacího zařízení, gender a formy šikany. Má práce je založena na kvantitativním výzkumném šetření provedeném pomocí anonymního dotazníku. Mezi hlavní zjištění patří objevení souvislosti mezi genderem a výskytem šikany, přičemž dívky mají vyšší pravděpodobnost stát se oběťmi šikany než chlapci. Kromě toho výzkum zjistil, že typ školy ani forma šikany nevykazují statistickou významnost při předpovídání šikanujícího chování. Tato zjištění zdůrazňují význam genderově citlivého přístupu k šikaně.
Abstrakt v dalším jazyce: Bullying is a serious phenomenon affecting the lives of children and adolescents not only in the Czech Republic but also worldwide. My bachelor's thesis aimed to identify factors influencing the occurrence of bullying at five secondary schools, focusing on the type of educational institution, gender, and forms of bullying. My thesis is based on quantitative research conducted using an anonymous questionnaire. The main findings include the discovery of an association between gender and the prevalence of bullying, with girls being more likely to be victims of bullying than boys. In addition, the research found that neither the type of school nor the form of bullying showed statistical significance in predicting bullying behaviour. These findings highlight the importance of a gender-sensitive approach to bullying.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Bartkova.pdfPlný text práce1,01 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BP_ved_Bartkova.pdfPosudek vedoucího práce204,78 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
OP-Bartkova.pdfPosudek oponenta práce152,62 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
BARTKOVA_Obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce108,99 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56318

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.