Název: Edukace dospívajících dívek o možnostech antikoncepce
Další názvy: Education of teenage girls about contraceptive options
Autoři: Šperlová, Klára
Vedoucí práce/školitel: Papoušková Lucie, Mgr.
Oponent: Ratislavová Kateřina, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56591
Klíčová slova: antikoncepce;antikoncepční metody;přirozená antikoncepce;menstruační cyklus;ženské zdraví
Klíčová slova v dalším jazyce: contraception;contraceptive methods;natural contraception;menstrual cycle;women's health
Abstrakt: Tato bakalářská práce pojednává o edukaci dospívajících dívek v oblasti antikon-cepčních možností. Práce se skládá ze dvou částí. První část práce je teoretická, zaměřuje se na historický vývoj a význam antikoncepce, stručně vysvětluje fungování menstruačního a ovariálního cyklu, dále rozebírá jednotlivé možnosti antikoncepce, jejich mechanismus účinku a spolehlivost. Druhá část této bakalářské práce je část praktická, která má výzkumný charakter. Jejím cílem je zjistit, v jaké míře jsou dospívající dívky ve věku 15-19 let edukovány o všech dostupných možnostech antikoncepce a jejich působení na ženské zdraví, pomocí kvantitativní metody výzkumu. Výsledkem této práce je shledání nedostatků v edukaci o možnostech antikoncepce, které dnešní doba nabízí. Proto jsou v závěru práce navrženy postupy pro efektivní vzdělávání mladistvých dívek v této oblasti, které by měly být zařazeny do osnov hodin sexuální výchovy a výchovy ke zdraví.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor's thesis deals with the education of adolescent girls on contraceptive options. The thesis consists of two parts. The first part of the thesis is theoretical, focuses on the historical development and importance of contraception, briefly explains the functioning of the menstrual and ovarian cycle, and discusses the different contraceptive options, their mechanism of action and reliability. The second part of this bachelor thesis is the practical part, which is of a research nature. It aims to find out the extent to which adolescent girls aged 15-19 are educated about all available contraceptive options and their effects on women's health, using a qu-antitative research method. As a result of this work, it is found that there are gaps in edu-cation about contraceptive options available today. Therefore, the thesis concludes by suggesting procedures for effective education of adolescent girls in this area, which should be included in the curriculum of sex and health education classes.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KOS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Sperlova_Klara_PAS_BP.pdfPlný text práce2,51 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Sperlova_VP.pdfPosudek vedoucího práce284,86 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Sperlova_OP.pdfPosudek oponenta práce323,34 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Sperlova_H.pdfPrůběh obhajoby práce92,57 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56591

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.