Název: Věk žáka 1. třídy a školní úspěšnost
Další názvy: Age of first class student and school successfullness
Autoři: Kupilíková, Nikol
Vedoucí práce/školitel: Kosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
Oponent: Komzáková Martina, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2024
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/56963
Klíčová slova: školní úspěšnost;školní neúspěšnost;školní připravenost;školní zralost;žák mladšího školního věku;odklad povinné školní docházky
Klíčová slova v dalším jazyce: school success;school failure;school readiness;school maturity;pupil of younger school age;postponement of compulsory school attendance
Abstrakt: Diplomová práce s názvem Věk žáka 1. třídy a školní úspěšnost představuje vhled do problematiky pedagogického charakteru na 1. stupni základní školy. V teoretické rovině jsou v práci předloženy stěžejní termíny související se školní úspěšností žáka mladšího školního věku, který je hlavním tématem celé práce. Současně se zde zaměřujeme na vliv věku žáků na počátku povinné školní docházky, zda vůbec a případně do jaké míry ovlivňuje věk i celková školní zralost a připravenost žákovy úspěchy ve výuce. A to jak na počátku školní docházky, tak i v průběhu pozdějšího 3. ročníku. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, zda věk žáka ovlivňuje jeho školní úspěšnost. Výzkumné šetření bylo prováděno rozhovorem s třídní učitelkou, která vybrané žáky vyučovala od 1. do 3. ročníku. Výsledky rozhovoru jsou doplněny o výsledky dotazníkového šetření zákonných zástupců, kteří se ke svým dětem vyjádří v rámci stejných sledovaných aspektů, ovšem ze svého pohledu. Získaná data byla následně komparována a výsledná zjištění uvádíme v páté kapitole.
Abstrakt v dalším jazyce: The diploma thesis entitled Age of the 1st grader and school performance presents an insight into the issue of pedagogical character at the 1st grade of elementary school. At the theoretical level, the thesis presents the key terms related to the school success of the younger school age pupil, which is the main topic of the entire thesis. At the same time, we are focusing here on the effect of the age of pupils at the beginning of compulsory schooling, whether and to what extent age and overall school maturity and readiness affect the pupil's success in teaching. And that both at the beginning of schooling and during the later 3rd grade. The aim of the research was to find out whether the age of the pupil affects his school success. The research was carried out by interviewing the class teacher who taught the selected pupils from 1st to 3rd grade. The results of the interview are supplemented by the results of a questionnaire survey of legal representatives, who comment on their children within the same monitored aspects, but from their own point of view. The obtained data were subsequently compared and the resulting findings are presented in the fifth chapter.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP-NK_verze k tisku.pdfPlný text práce2,98 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kupilikova_posudek vedouciho DP.pdfPosudek vedoucího práce424,21 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kupilikova_posudek oponenta DP.pdfPosudek oponenta práce475,67 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kupilikova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce355,06 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56963

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.