Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorMiňhová Jana, Doc. PhDr. CSc.
dc.contributor.authorŠupinová, Adéla
dc.contributor.refereeLovasová Vladimíra, Mgr. Ph.D.
dc.date.accepted2024-6-14
dc.date.accessioned2024-07-12T09:11:01Z-
dc.date.available2022-12-19
dc.date.available2024-07-12T09:11:01Z-
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-4-12
dc.identifier94074
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/56967-
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tematikou Poruch autistického spektra se zaměřením na žáky prvního stupně ZŠ. V úvodu teoretické části je krátce popsána periodizace lidského vývoje a vývojově psychologická charakteristika dítěte mladšího školního věku. V dalších kapitolách jsou charakterizovány jednotlivé druhy Poruch autistického spektra a jejich specifické projevy u dětí této věkové skupiny. V neposlední řadě se práce soustředí na problematiku vzdělávání žáků s Poruchami autistického spektra, didaktický přístup uplatňovaný při jejich výuce a nejčastěji využívané výchovně vzdělávané strategie. Praktická část obsahuje dvě přípravy na hodiny, které jsou následně modifikovány pro konkrétní žáky s PAS na základě informací ze zpracovaných kazuistik. K jednotlivým modifikacím bylo utvořeno metodické schéma postupu psychodidaktické transformace, které je strukturováno do vývojových diagramů. Celá práce je zakončena doporučením do praxe, jak při modifikaci výuky pro žáky s PAS postupovat a nad jakými otázkami je potřeba se zamýšlet.cs
dc.format89 s. (151 630 znaků)
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectautismuscs
dc.subjectporuchy autistického spektracs
dc.subjectžáci mladšího školního věkucs
dc.subjectvzdělávání žáků s poruchami autistického spektracs
dc.subjectinkluzecs
dc.subjectdidaktický přístupcs
dc.subjectstrukturované učenícs
dc.subjectpsychodidaktická modifikace výukycs
dc.subjectmetodika psychodidaktické modifikacecs
dc.titlePsychodidaktická modifikace výuky na 1. stupni ZŠ s ohledem na žáky s poruchou autistického spektracs
dc.title.alternativePsychodidactic modification of teaching at the 1st grade of primary school with regard to pupils with autism spectrum disordersen
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-levelMagisterský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školy
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis deals with the topic of Autism Spectrum Disorders with a focus on first grade pupils in primary school. In the introduction of the theoretical part, the periodization of human development and developmental psychological characteristics of a child of younger school age are briefly described. In the following chapters, individual types of Autism Spectrum Disorders and their specific manifestations in children of this age group are characterized. At the end of the theoretical part, the thesis focuses on the issue of education of pupils with Autism Spectrum Disorders, the didactic approach used in their education and the most commonly used educational strategies. The practical part includes two lesson preparations, which are then modified for specific pupils with Autism Spectrum Disorders based on information from the case studies. For each modification, a methodological scheme of the psychodidactic transformation procedure was created and structured into flow charts. The practical part is concluded with recommendations for practice, how to proceed in the modification of teaching for pupils with Autism Spectrum Disorders and what questions to consider.en
dc.subject.translatedautismen
dc.subject.translatedautism spectrum disordersen
dc.subject.translatedpupils of younger school ageen
dc.subject.translatededucation of pupils with autism spectrum disordersen
dc.subject.translatedinclusionen
dc.subject.translateddidactic approachen
dc.subject.translatedstructured learningen
dc.subject.translatedpsychodidactic modification of teachingen
dc.subject.translatedmethodology of psychodidactic modificationen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Supinova_diplomova_prace_2024.pdfPlný text práce3,92 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Supinova_posudek vedouci DP.pdfPosudek vedoucího práce371,75 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Supinova_posudek oponenta DP.pdfPosudek oponenta práce369,15 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Supinova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce356,66 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56967

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.