Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKosíková Věra, PhDr. et PaedDr. Ph.D.
dc.contributor.authorSládková, Denisa
dc.contributor.refereeKomzáková Martina, PhDr. Ph.D.
dc.date.accepted2024-6-14
dc.date.accessioned2024-07-12T09:11:01Z-
dc.date.available2023-1-11
dc.date.available2024-07-12T09:11:01Z-
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-4-16
dc.identifier94113
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/56970-
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá analýzou klimatu ve třídách prvního stupně základních škol a rolí třídního učitele při formování pozitivního prostředí ve třídě. Cílem výzkumu je posoudit význam role učitele při vytváření pozitivního klimatu ve třídách a zjistit, jaké postupy pro vytvoření příznivého prostředí, které podporuje optimální vzdělávací proces a rozvoj žáků, pedagogové využívají. Teoretická část práce obsahuje základní faktory ovlivňující klima ve třídě, definice klíčových pojmů, především se ovšem zaměřuje na aktéry tohoto procesu, tedy učitele, žáky a jejich vzájemné vztahy. V praktické části této práce jsou uvedeny výsledky výzkumu provedeného prostřednictvím dotazníkového šetření ve čtvrtých a pátých třídách vybraných základních škol. Výzkumný vzorek respondentů tvoří jak učitelé zmíněných tříd, tak i žáci a výsledky výzkumu jsou přehledně uvedeny v tabulkách a grafech.cs
dc.format69 s. (97 528 znaků), VIII s.
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectkomunikacecs
dc.subjectmotivacecs
dc.subjecttřídní klimacs
dc.subjectosobnost žákacs
dc.subjectrole učitelecs
dc.subjectškolní třídacs
dc.subjecttřídnické hodinycs
dc.subjectúčastníci klimatucs
dc.subjectvýukové metodycs
dc.subjectzákladní školycs
dc.titleRole třídního učitele v procesu rozvíjení pozitivního klimatu školní třídycs
dc.title.alternativeThe role of the classroom teacher in the process of developing a positive classroom climate.en
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-levelMagisterský
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programUčitelství pro 1. stupeň základní školy
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the analysis of the climate in primary school classrooms and the role of the class teacher in forming a positive classroom environment. The aim of the research was to assess the importance of the teacher's role in creating a positive classroom climate and to determine what practices they use to create a positive environment that promotes optimal learning and student development. The theoretical part of the thesis includes the basic factors influencing classroom climate, definitions of key terms and, above all, focuses on the actors in this process, i.e. teachers, pupils and their relationships. The practical part of this thesis presents the results of research conducted through a questionnaire survey in fourth and fifth grades of selected primary schools. The respondents were both teachers of the mentioned classes and pupils and the results of the research are clearly presented in tables and graphs.en
dc.subject.translatedcommunicationsen
dc.subject.translatedmotivationen
dc.subject.translatedclass climateen
dc.subject.translatedpupil's personalityen
dc.subject.translatedteacher's roleen
dc.subject.translatedschool classroomen
dc.subject.translatedclassroom hoursen
dc.subject.translatedclimate actorsen
dc.subject.translatedteaching methodsen
dc.subject.translatedprimary schoolsen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DSladkova_DPrace2.pdfPlný text práce4,74 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Sladkova_posudek vedouciho DP.pdfPosudek vedoucího práce433,94 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Sladkova_posudek oponenta DP.pdfPosudek oponenta práce437,28 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Sladkova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce349,77 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/56970

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.