Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorMasopust Pavel, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorEret, Daniel
dc.contributor.refereeKratochvíl Pavel, PhDr. Ph.D.
dc.date.accepted2024-6-21
dc.date.accessioned2024-07-12T09:15:30Z-
dc.date.available2023-10-15
dc.date.available2024-07-12T09:15:30Z-
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-5-23
dc.identifier97098
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/57320-
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá možností využití mechanické stavebnice Spintronics, jež modeluje elektrické obvody, v rámci výuky fyziky. Úvodní část je zaměřena na význam modelů a analogií, jejich konkrétní druhy a praktické využití. Dále prozkoumává žákovské prekoncepty a miskoncepty, jejich vznik a možné způsoby práce s nimi. Hlavní důraz je přitom kladen na jejich představy týkající se elektrických obvodů. Následuje vlastní rozbor stavebnice Spintronics zaměřený na její fungování a realizaci analogie, jež využívá. Zvláštní pozornost je přitom kladena na školskou praxi, k čemuž zde naleznete i pasáž, doporučující několik aktivit s touto stavebnicí. Poslední částí je výzkum její využitelnosti ve školním prostředí a zhodnocení výsledků.cs
dc.format73 s., xiii s.
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectspintronicscs
dc.subjectmechanická stavebnicecs
dc.subjectelektronikacs
dc.subjectanalogiecs
dc.subjectanalogické modelycs
dc.subjectvýukové pomůckycs
dc.subjectfyzikální pomůckycs
dc.subjectelektrický obvodcs
dc.subjectmodel elektrického obvoducs
dc.subjectprekonceptycs
dc.subjectmiskonceptycs
dc.titleSpintronics - mechanická stavebnice modelující elektrické obvody a její využítí ve školské praxics
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-levelNavazující
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných věd
dc.thesis.degree-programUčitelství fyziky pro střední školy
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedThis master's thesis deals with the possibility of using the mechanical kit Spintronics, which models electrical circuits, within the framework of teaching physics. The introductory part is focused on the importance of models and analogies in teaching, their specific types and use. It also explores student preconceptions and misconceptions, their origin and possible ways of working with them. The main emphasis is placed on students' ideas about electrical circuits. The following is the own analysis of the Spintronics kit, focusing on its operation and the implementation of the analogy it uses. Special attention is paid to the use in school practice, for which the thesis also includes a passage recommending several activities with this kit. The last part of the work is research of the usability of the Spintronics kit in school practice and evaluation of its results.en
dc.subject.translatedspintronicsen
dc.subject.translatedmechanical kiten
dc.subject.translatedelectronicsen
dc.subject.translatedanalogyen
dc.subject.translatedanalogical modelsen
dc.subject.translatedteaching aiden
dc.subject.translatedphysics propsen
dc.subject.translatedelectric circuiten
dc.subject.translatedmodel of electric circuiten
dc.subject.translatedpreconceptsen
dc.subject.translatedmisconceptsen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KFY)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Spintronics - mechanicka stavebnice modelujici elektricke obvody a jeji vyuziti ve skolske praxi.pdfPlný text práce13,71 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
DP_Eret_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce133,72 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
DP_Eret_oponent.pdfPosudek oponenta práce67,38 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
ProtokolSPrubehemObhajobySTAG.pdfPrůběh obhajoby práce38,25 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/57320

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.