Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Sovová, Pavla | |
dc.contributor.author | Klausová, Vendulka | |
dc.date.accepted | 2012-08-28 | |
dc.date.accessioned | 2013-06-19T06:56:59Z | - |
dc.date.available | 2010-12-01 | cs |
dc.date.available | 2013-06-19T06:56:59Z | - |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-06-27 | |
dc.identifier | 44006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/5809 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá rozvojem hlasové kondice učitele. Teoretická část je zaměřena na hlas a hlasovou kondici jako důležitou součást komunikativní kompetence učitele. Je zde pojednáno o psychologických aspektech hlasového projevu a popsány možnosti hlasové výchovy na pedagogických fakultách v České republice a v rámci neformálního vzdělávání. Závěr teoretické části je zaměřen na hlasovou hygienu a prevenci poruch. Praktická část je založena na výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, zda je při profesní přípravě učitelů věnována dostatečná pozornost rozvoji jejich hlasové kondice, zda zná učitel možnosti rozvoje své hlasové kondice a zásady hygienického zacházení s hlasem a zda si učitel uvědomuje svůj hlasový projev a jeho případné nedostatky. | cs |
dc.format | 91 s., xxi s. příloh | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | hlasová kondice | cs |
dc.subject | rozvoj | cs |
dc.subject | učitel | cs |
dc.subject | komunikativní kompetence | cs |
dc.title | Rozvoj hlasové kondice učitele | cs |
dc.title.alternative | Development of teacher´s voice condition | en |
dc.type | diplomová práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | cs |
dc.thesis.degree-level | Navazující | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | cs |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis deals with the development of the teacher's voice condition. The theoretical part focuses on the voice and the voice condition as an important component of the teacher's communicative competence. It discusses the psychological aspects of vocal expression and describes the possibilities of voice training in colleges of education in the Czech Republic, and in non-formal education. The conclusion of the theoretical part focuses on vocal hygiene and the prevention of disorders. The practical part is based on research that aimed to determine whether the training of teachers pays adequate attention to the development of their voice condition, whether the teacher knows the possibilities of the development of his voice condition and the principles of vocal hygiene, and whether the teacher is aware of his vocal expression and any problems thereof. | en |
dc.subject.translated | voice condition | en |
dc.subject.translated | development | en |
dc.subject.translated | teacher | en |
dc.subject.translated | communicative competence | en |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace - Vendulka Klausova.pdf | Plný text práce | 2,17 MB | Adobe PDF | View/Open |
klausova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 37,22 kB | Adobe PDF | View/Open |
klausova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 38,89 kB | Adobe PDF | View/Open |
klausova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 10,22 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/5809
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.