Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorLukavská, Eva
dc.contributor.authorKadlecová, Patricie
dc.date.accepted2012-08-28
dc.date.accessioned2013-06-19T06:57:10Z-
dc.date.available2010-02-01cs
dc.date.available2013-06-19T06:57:10Z-
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-06-27
dc.identifier44108
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/5817
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá možnostmi rozvoje čtenářské gramotnosti u žáků prvního stupně základních škol. Cílem praktické části je utvoření uceleného metodického souboru lekcí čtenářské gramotnosti, které mohou sloužit učitelům, jež mají snahu u svých žáků rozvíjet právě čtenářskou gramotnost. V části teoretické jsou pak vysvětleny pojmy: gramotnost, čtenářská gramotnost či funkční gramotnost a vztahy mezi nimi. Dále zde najdeme základní informace o metodách výuky prvopočátečního čtení, o výsledcích českých žáků v mezinárodních výzkumech čtenářské gramotnosti a také o dokumentech a podkladech, které mají v současné době učitelé k dispozici k tomu, aby mohli čtenářskou gramotnost rozvíjet. Z práce vyplývají témata, kterým by měla být do budoucna věnována pozornost, například zařazení termínu čtenářská gramotnost do Rámcového vzdělávacího programu a jeho zpracování jako součást vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura či jako průřezového tématu. Pro zlepšení současného stavu nám mohou posloužit některá zahraniční kurikula, zahraniční čtenářská kontinua či výsledky výzkumů šetření PISA a PIRLS.cs
dc.format127 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectgramotnostcs
dc.subjectčtenářská gramotnostcs
dc.subjectčtenícs
dc.subjectčtenářské dovednostics
dc.titleMožnosti rozvoje čtenářské gramotnosti u žáků 1. třídcs
dc.title.alternativePossibilities of developing the reading literacy of primary school first grade pupilsen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the possibilities of developing the reading literacy of primary school first grade pupils. The aim of the practical part is to create a coherent set of methodological lessons in reading literacy, which can serve teachers who are seeking to develop their pupils just reading literacy. In the theoretical concepts are explained these terms: literacy, reading literacy and functional literacy and the relationships between them. Further you can find basic information about methods of teaching primordial reading, the results of the Czech students in international reading literacy studies and documents that are currently available for teachers to enable them to develop reading literacy. From the thesis are arising topics that should be addressed in the future, such as the inclusion of the term reading literacy in a General Education program and process it as part of the educational field Czech language and literature or as cross-cutting theme. To improve the current situation we can use some foreign curriculum, foreign reading literacy continuum or research results of PISA and PIRLS.en
dc.subject.translatedliteracyen
dc.subject.translatedreading literacyen
dc.subject.translatedreadingen
dc.subject.translatedreading skillsen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace - Patricie Kadlecova.pdfPlný text práce1,46 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
kadlecova VP.pdfPosudek vedoucího práce34,33 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
kadlecova OP.pdfPosudek oponenta práce39,76 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
kadlecova O.pdfPrůběh obhajoby práce9,3 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/5817

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.