Název: Fast mesh rendering through efficient triangle strip generation
Autoři: da Silva, Murilo Vicente Gonçalves
van Kaick, Oliver Matias
Pedrini, Hélio
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2002, vol. 10, no. 1-2, p. 127-134.
Datum vydání: 2002
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2002/Papers_2002/F61.ps.gz
http://hdl.handle.net/11025/5969
ISSN: 1213-6972 (print)
1213-6980 (CD-ROM)
1213-6964 (online)
Klíčová slova: vykreslování;mřížky;geometrie komprese;trojúhelníkové proužky
Klíčová slova v dalším jazyce: rendering;meshes;geometry compression;triangle strips
Abstrakt: The development of methods for storing, manipulating, and rendering large volumes of data efficiently is a crucial task in several scientific applications, such as medical image analysis, remote sensing, computer vision, and computer-aided design. Unless data reduction or compression methods are used, extremely large data sets cannot be analyzed or visualized in real time. Polygonal surfaces, typically defined by a set of triangles, are one of the most widely used representations for geometric models. This paper presents an efficient algorithm for compressing triangulated models through the construction of triangle strips. Experimental results show that these strips are significantly better than those generated by the leading triangle strip algorithms.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 10, number 1-2 (2002)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
daSilva.pdfPlný text2,42 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/5969

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.