Název: | Human Skeleton Modeling from 2D Uncalibrated Monocular Data |
Autoři: | Peng, En Ling, Li |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG '2006: Short Papers Proceedings: The 14-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2006: University of West Bohemia, Plzen, Czech Republic, January 31 - February 2, 2006, p. 149-156. |
Datum vydání: | 2006 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/WSCG2006/Papers_2006/Short/!WSCG2006_Short_Proceedings_Final.pdf http://hdl.handle.net/11025/6609 |
ISBN: | 80-86943-05-4 |
Klíčová slova: | lidská kostra;3D modelování;monokulární data |
Klíčová slova v dalším jazyce: | human skeleton;3D modelling;monocular data |
Abstrakt: | A novel method which is simple but effective is proposed to estimate human skeleton ratios from 2D uncalibrated monocular data. Unlike the existing skeleton estimation methods where pre-defined models are used or identification of body segments with certain attributes is necessary, the proposed method utilizes only the 2D joint locations as the input source without posture estimation. In addition, the proposed method uses a real perspective camera model instead of the popularly-used scaled orthographic camera model. The proposed method is tested on monocular data from different camera motions and the estimation result is satisfactory. The reconstructed human skeleton model can be used in further research for full body reconstruction or motion reconstruction from monocular data. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG '2006: Short Papers Proceedings |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Peng.pdf | Plný text | 204,49 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/6609
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.