Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorHasmanová Marhánková, Jaroslava
dc.contributor.authorNovotná, Andrea
dc.contributor.refereeJeřábek, Hynek
dc.date.accepted2013-06-05
dc.date.accessioned2014-02-06T12:45:55Z
dc.date.available2012-05-10cs
dc.date.available2014-02-06T12:45:55Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-04-30
dc.identifier50946
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/8889
dc.description.abstractV této práci se zabývám tématem univerzity třetího věku (U3V). Spolu s celoživotním vzděláváním je to relevantní a aktuální téma kvůli demografickému stárnutí. Projekce populačního stárnutí předpovídají nárůst starších věkových kategorií a úbytek v mladších věkových kohortách. Také kvůli tomu se o aktivity seniorů zájímá mnoho aktérů, jako vlády, sociální vědci, média či veřejnost. Právě U3V může představovat jednu z důležitých aktivit, významných nejen pro využití volného času starších osob. Výzkumné otázky jsem zodpověděla prostřednictvím etnografického výzkumu na jedné U3V v ČR. Data jsem získala pomocí hloubkových rozhovorů a prostřednictvím pozorování výuky a přidružených aktivit. Rozhovory jsem uskutečnila s 15 seniory a seniorkami a s jednou pracovnicí U3V. Zaměřila jsem se na to, kdo jsou tito studenti, jaké mají motivace účastnit se, jak je ovlivněn jejich každodenní život tou participací (např. přínosy) a jak je vzdělávání na U3V koncipováno.cs
dc.format79 s. (137 799 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=50946-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectseniořics
dc.subjectdemografické stárnutícs
dc.subjectaktivní stárnutícs
dc.subjectceloživotní vzdělávánícs
dc.subjectuniverzita třetího věkucs
dc.titleEtnografie univerzity třetího věkucs
dc.title.alternativeEthnography of University of the Third Ageen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.description.departmentKatedra sociologiecs
dc.thesis.degree-programSociologiecs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe theme of Universities of the Third Age (U3A) and lifelong learning is relevant and current due to demographic aging. Projection of population aging predict growth in the number of seniors and the loss of people in the younger age cohorts. About this theme and about activities of seniors is interested a lot of actors - governments, social sciences, the media and the public. U3A may be one of the important activities, important not only for leisure elderly. The research questions were answered through ethnographic research on a U3A in the Czech Republic. Data were collected through in-depth interviews and observation of teaching and other activities. I conducted interviews with 15 seniors and one worker U3A. I focused on who these students are, what is their motivation to participate, how U3A affects their everyday life and how education U3A is designed.en
dc.subject.translatedseniorsen
dc.subject.translateddemographic agingen
dc.subject.translatedactive agingen
dc.subject.translatedlifelong educationen
dc.subject.translateduniversity of third ageen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KSS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
diplomova_prace_Novotna_Andrea_2013.pdfPlný text práce638,15 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Novotna-DP vedouci.docPosudek vedoucího práce47 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
Novotna_diplomka_posudek oponenta.docPosudek oponenta práce47 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
Novotna.JPGPrůběh obhajoby práce177,35 kBJPEGNáhled
Zobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/8889

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.