Název: | Prahové kompetence dobrovolníka v dlouhodobém preventivním volnočasovém programu pro děti a mládež v Plzni |
Další názvy: | Treshold competencies of volunteers in long term preventive volunteer programs for children and youth in Pilsen |
Autoři: | Hinnerová, Petra |
Vedoucí práce/školitel: | Dubec, Michal |
Datum vydání: | 2013 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/10015 |
Klíčová slova: | dobrovolnictví;dobrovolník;kompetence;preventivní programy pro děti a mládež |
Klíčová slova v dalším jazyce: | volunteerism;volunteer;competencies;preventive programs for children and youth |
Abstrakt: | Cílem této diplomové práce je zmapování základních kompetencí dobrovolníků v preventivních dlouhodobých dobrovolnických programech pro děti a mládež. Teoretická část se zabývá popisem kompetencí, dobrovolnictví a preventivních dlouhodobých programů pro děti a mládež, které jsou postaveny právě na aktivitě dobrovolníků. Nejznámějším takovým programem u nás je Pět P, který je inspirován celosvětově známým a úspěšným programem Big Brothers Big Sisters. S ohledem na vlastní činnost dobrovolníků se autorka pokusila nacházet paralely v kompetencích sociálních pracovníků a pedagogů. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem, analýzou některých významných dokumentů vztahujících se k dobrovolnictví v daných typech programů. Dále jsou metodou inspirovanou zakotvenou teorií popsány a interpretovány rozhovory s dobrovolníky. Na základě získaných dat je navrhnut minimální kompetenční profil dobrovolníka, který je možné využít pro výběr a další vzdělávání dobrovolníků a zvýšení celkové prestiže dobrovolnictví i kvality těchto programů. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The main goal of this thesis is to map the basic competencies of volunteers in long term preventive volunteer programs for children and youth. The theoretical part describes the competencies, volunteerism and preventive long term programs for children and youth, which are based on the volunteers? activity. The most widely known one in the Czech Republic is the Pět P (Five P), which is inspired by the world known and successful program Big Brothers Big Sisters. The author tries to find connections between the volunteers? actual activities and the social workers and teachers competencies as well. The practical part of this thesis is focused on qualitative research, analysis of some relevant documents related to volunteerism in given types of programs. Furthermore are described and interpreted the dialogs with volunteers using a method based on the Grounded theory. A minimal competency profile has been proposed as a result of this thesis, which could be used for selection and further education of the volunteers, for increasing the prestige of the volunteerism and the quality of related programs. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Hinnerova_Prahove kompetence dobrovolnika_DP_2013.pdf | Plný text práce | 1,55 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hinnerova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 48,07 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hinnerova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 69,77 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hinnerova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 10,72 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/10015
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.