Title: | Hudba v řeckých bájích |
Other Titles: | Music in Greek mythology |
Authors: | Zoubková, Dana |
Advisor: | Lišková, Štěpánka |
Referee: | Aschenbrenner, Vít |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/10174 |
Keywords: | hudba;starověké Řecko;staré řecké báje;hudební nástroj;postavy spjaté s hudbou vyskytující se v řeckých bájích |
Keywords in different language: | music;ancient Greece;ancient Greek mythology;musical instrument;characters of greek mythology |
Abstract: | Předmětem zkoumání této práce se stala hudba v řeckých bájích. Hlavními záměry autorky jsou zejména připomenutí míry vlivu kultury starověkého Řecka na současnou evropskou kulturu a dokázání významného postavení hudby v kultuře starověkého Řecka na základě analýzy starých řeckých bájí. Problematika je zpracována s ohledem na možnost využití práce při výuce na druhém stupni ZŠ a na nižším stupni gymnázia. |
Abstract in different language: | This bachelor´s thesis was dedicated to music in Greek mythology. The author wants to remind how important is the influence of Greek culture on conterporary European culture. The author wants to prove an important position of music in the culture of ancient Greek too. This importance is proved through ancient Greek mythology. The issue is elaborated with regard to the possible use of work in teaching at primary school and lower secondary school level. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHK) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
bakalarska prace.pdf | Plný text práce | 10,94 MB | Adobe PDF | View/Open |
Zoubkova_hodnoceni_BP_vedouci_Liskova.pdf | Posudek vedoucího práce | 522,34 kB | Adobe PDF | View/Open |
Zoubkova_posudek_BP_oponent_Aschenbrenner.pdf | Posudek oponenta práce | 605,2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Zoubkova_prubeh_obhajoby.pdf | Průběh obhajoby práce | 134,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/10174
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.