Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKlečková, Gabriela
dc.contributor.authorKuliková, Margarita
dc.date.accepted2013-08-26
dc.date.accessioned2014-02-06T13:03:44Z-
dc.date.available2010-12-03cs
dc.date.available2014-02-06T13:03:44Z-
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-06-27
dc.identifier43515
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/10539
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá čtením a strategiemi čtení v hodinách anglického jazyka. Představuje teorii čtení nejprve z obecného pohledu, který je v průběhu výkladu rozšířen o konkrétní poznatky i návrhy. Uvedené informace odpovídají trendům současné didaktiky. Praktická část umožňuje analýzu nashromážděných informací z pozorování a jejích následné porovnání s teoretickou částí. Pozorování se zúčastnily dvě plzeňské ZŠ (34 a 7), čtyři učitelky a okolo 50-ti dětí. Při pozorování se kladl důraz na čas vyčleněný k rozvíjení čtení, použité materiály, aktivity a strategie. V závěru práce, na základě porovnání rozebraných výsledků a teorie, jsou uvedená doporučení adresovaná nejen pozorovaným učitelům, ale i pedagogům, kteří si práci přečtou. Dále jsou popsány určité nedostatky, týkající se dané práce a doporučení dalších možných kroku pro následující rozvoj Diplomové práce, či její případné doplnění.cs
dc.format129 s. (22 021 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=43515-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectčtenícs
dc.subjectstrategie čtenícs
dc.subjectdovednosti čtenícs
dc.subjectintenzivní čtenícs
dc.subjectextenzivní čtenícs
dc.subjecttiché čtenícs
dc.subjecthlasité čtenícs
dc.subjectčtení shora dolůcs
dc.subjectčtení zdola nahorucs
dc.subjectdekódovánícs
dc.subjectteorie schematucs
dc.subjectpředchozí znalostcs
dc.subjectcíle učitelůcs
dc.subjectúlohy čtenícs
dc.subjectinteraktivní přístupy ke čtenícs
dc.titleČtení a strategie čtení v hodinách cizích jazykůcs
dc.title.alternativeReading and reading strategies in language classesen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.description.departmentKatedra anglického jazykacs
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedIn this thesis, reading and reading strategies in language classes are examined from the theoretical and practical points of view. The theoretical part gives an overview of reading in language classes in general, interactive approaches toward it, practical principles, description of two main programs ? intensive and extensive ones, and in addition, the methods and steps of making an effective reading lesson are also presented there. The practical part provides the collected data from observations of four teachers and around fifty students at two low-secondary schools. The research focused on time spent on reading, used materials and strategies during the reading process. The results show that reading occurred in all classes, even in those whose aim was to practice other skills; for work with a text, teachers used recommended stages, known as: pre-reading, reading and post reading strategies; the only objection involved the effectiveness of used activities. Furthermore, there was found no evidence on extensive reading strategies. Finally, additional implications for teaching reading, working with materials and approaches toward students are discussed.en
dc.title.otherČtění a strategie čtení a v hodinách cizích jazykůcs
dc.subject.translatedreadingen
dc.subject.translatedreading strategiesen
dc.subject.translatedreading skillsen
dc.subject.translatedextensive readingen
dc.subject.translatedintensive readingen
dc.subject.translatedtop-down strategiesen
dc.subject.translatedbottom-up strategiesen
dc.subject.translateddecodingen
dc.subject.translatedschema theoryen
dc.subject.translatedbackground knowledgeen
dc.subject.translatedteachers´ goalsen
dc.subject.translatedreading tasksen
dc.subject.translatedinteractive approaches toward readingen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DIPLOMOVA PRACE - MARGARITA KULIKOVA.pdfPlný text práce6,55 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kulikova V.pdfPosudek vedoucího práce81,6 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kulikova O.pdfPosudek oponenta práce142,23 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kulikova P.pdfPrůběh obhajoby práce39,72 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/10539

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.