Název: Joining Meshes with a Local Approximation and a Wavelet Transform
Autoři: Phan, Anh-Cang
Raffin, Romain
Daniel, Marc
Citace zdrojového dokumentu: WSCG 2013: Full Papers Proceedings: 21st International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in cooperation with EUROGRAPHICS Association, p. 29-38.
Datum vydání: 2013
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2013/!_2013-WSCG-Full-proceedings.pdf
http://hdl.handle.net/11025/10592
ISBN: 978-80-86943-74-9
Klíčová slova: 3D objekty;grafické modelování;mřížky;lokální aproximace;vlnková transformace
Klíčová slova v dalším jazyce: 3D objects;graphic modelling;meshes;local approximation;wavelet transform
Abstrakt: Constructing a smooth surface of a 3D object is an important problem in many graphics applications. Subdivision methods permit to pass easily from a discrete mesh to a continuous surface. A generic problem arising from subdividing two meshes initially connected along a common boundary is the occurrence of cracks or holes between them. Therefore, we propose a new method for joining two meshes with different resolutions using a tangent plane local approximation and a Lifted B-spline wavelet transform. This method generates a connecting mesh where continuity is controlled from one boundary to the other. This guarantees that the discrete continuity between these mesh areas is preserved and the connecting mesh can change gradually in resolution between coarse and fine areas.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG 2013: Full Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Phan.pdfPlný text1,83 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/10592

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.