Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorHynčík, Luděk
dc.contributor.authorTalaia, Pedro Miguel de Almeida
dc.date.accepted2013-12-03
dc.date.accessioned2014-05-30T11:37:51Z
dc.date.available2004-09-01cs
dc.date.available2014-05-30T11:37:51Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-10-02
dc.identifier57570
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/10734
dc.description.abstractHlavním cílem práce je implementovat biomechanický model motocyklisty. Motocykl je vozidlo, které zapadá do skupiny zranitelných, pokud dojde k nehodě. Několik způsobů, jak modelovat lidské tělo, jejich anatomické a fyziologické vlastnosti, a mechanismy traumatu jsou vyhodnoceny a shrnuty z hlediska motocyklisty. Jsou také zkoumány způsoby a postupy, jak analyzovat trauma a zranění. Podrobné informace jsou zpracovány pro každou část lidského těla. Je také představen MKP model HUMOS2 k popisu trauma ve tkáních. 2D model motocyklu a řidiče je také realizován a diskutován. Model lidského těla je realizován přístupem MBS. Tento model se používá v mnoha situacích jako střet s chodcem nebo čelní náraz s vozidlem. Vliv ochranných pomůcek jako např. přilby je analyzován na modelu HUMOS2.cs
dc.format215 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectmodelovánícs
dc.subjectmultibodycs
dc.subjecthodnocení poraněnícs
dc.subjectmotocyklistacs
dc.subjectanalýza nehodycs
dc.titleBiomechanický model motocyklistycs
dc.title.alternativeMotorcyclist Biomechanical Modelen
dc.typedisertační prácecs
dc.thesis.degree-namePh.D.cs
dc.thesis.degree-levelDoktorskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta aplikovaných vědcs
dc.description.departmentKatedra mechanikycs
dc.thesis.degree-programAplikované vědy a informatikacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe main propose of our work is the implementation of a Motorcyclist Biomechanical Model. Being the PTW a vehicle that fits in the fragile group of road user, their involvement in road collisions is a systemic problem in our days. The several ways to model the human body, their anatomical and physiologic characteristics, and trauma mechanisms are evaluated and summarized in the motorcyclist point of view. Scores and ways to analyse the trauma and injury are also explored. Detailed information is compiled for each section of the human body. It?s also presented a FEM model, HUMOS2, to access trauma in body tissues. A 2D model of a PTW and is driver is implemented and discussed. The Human Body Model using multibody formulation is implemented. The model is used in several scenarios, as a pedestrian hit or a frontal crash with a vehicle. Influence of protective equipment as a helmet is analysed on HUMOS2.en
dc.subject.translatedmodellingen
dc.subject.translatedmultibodyen
dc.subject.translatedinjury assessmenten
dc.subject.translatedmotorcyclisten
dc.subject.translatedcrash analysisen
Vyskytuje se v kolekcích:Disertační práce / Dissertations (KME)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
a_PTalaia_Thesis.pdfPlný text práce13,37 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
hodnoceni-skolitele-talaia.pdfPosudek vedoucího práce657,72 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
posudky-odp-talaia.pdfPosudek oponenta práce2,55 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
protokol-odp-talaia.pdfPrůběh obhajoby práce906,84 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/10734

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.