Název: Visibility-Based Simplification of Objects in 3D Scenes
Autoři: Grasset, Jérôme
Pléménos, Dimitri
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2005: Short Papers: The 13-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2005 in co-operation with EUROGRAPHICS, p. 69-72.
Datum vydání: 2005
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2005/Papers_2005/Short/!WSCG2005_Short_Proceedings_Final.pdf
http://hdl.handle.net/11025/11212
ISBN: 80-903100-9-5
Klíčová slova: redukce viditelnosti;redukce okluze;simplifikace;3D scény
Klíčová slova v dalším jazyce: visibilty culling;occlusion culling;simplification;3D scenes
Abstrakt: We present a method to perform occlusion culling on moving objects in a 3D scene. This method computes potentially visible sets of polygons (PVS) from cells that are based on the bounding box of the object and have the particularity to be overlapping. The visibility is precomputed from several renderings of the object. The implementation is easy, with a data structure that does not require additional memory compared to the original data used to describe the object. It provides interesting acceleration and smooth animation even when the list of polygons sent to the display device has to be updated. Since it is an aggressive method, we discuss the errors that may occur and the ways to fix them.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2005: Short Papers

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Grasset.pdfPlný text229,82 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11212

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.