Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorSzachtová, Alena
dc.contributor.authorKolářová, Lucie
dc.contributor.refereeKubíková, Kateřina
dc.date.accepted2014-05-21
dc.date.accessioned2015-03-25T09:21:54Z
dc.date.available2012-12-12cs
dc.date.available2015-03-25T09:21:54Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-04-14
dc.identifier54582
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/12029
dc.description.abstractCílem této diplomové práce bylo přiblížit téma životní spokojenosti učitelů základních škol. V teoretické části se práce zabývá duševní hygienou a jejími pravidly, které je třeba dodržovat k navození duševní rovnováhy. Dodržováním těchto pravidel můžeme také omezit výskyt psychosomatických onemocnění. Dále se v teoretické části rozebírá syndrom vyhoření, který se v dnešní době vyskytuje stále více a je zde popsáno, jak jeho výskytu předcházet. Klíčové dovednosti učitele a relaxace spolu s meditačními cvičeními jsou také součástí teoretické části práce. V praktické části se pak pomocí metody sběru dat dotazováním zabýváme hodnocením životní spokojenosti učitelů na základních školách. V závěru práce nechybí zhodnocení výsledků výzkumu.cs
dc.format75 s. (101 213 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectpsychosomatikacs
dc.subjectsyndrom vyhořenícs
dc.subjectživotní spokojenostcs
dc.subjectklíčové dovednostics
dc.subjectduševní hygienacs
dc.subjectrelaxace a meditacecs
dc.titleŽivotní spokojenost učitele ZŠ v souvislosti s psychosomatickými problémycs
dc.title.alternativeSatisfaction in Primary teacher's life in relation of psychosomatic problemsen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.description.departmentKatedra psychologiecs
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe aim of this diploma thesis was to introduce the topic of life satisfaction of elementary school teachers. The theoretical part deals with the mental hygiene and its rules that must be followed to induce mental balance. By following these rules the incidence of psychosomatic illness can be reduced. In the next section of the theoretical part the burnout syndrom which is nowadays more and more present is described together with how to prevent its occurrence. Key skills of teachers and exercises for relaxation along with meditation are also included in the theoretical part. The practical part of this diploma thesis is using method of data collection by questionaire focused on assessment of life satisfaction of teachers in primary schools. Results of research part are discussed in last part of this work.en
dc.subject.translatedpsychosomaticsen
dc.subject.translatedburnouten
dc.subject.translatedlife satisfactionen
dc.subject.translatedkey skillsen
dc.subject.translatedmental hygieneen
dc.subject.translatedrelaxation and meditationen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP - Lucie Kolarova.pdfPlný text práce2,19 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kolarova - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce293,11 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kolarova - oponent.pdfPosudek oponenta práce374,54 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kolarova - prubeh obhajob.pdfPrůběh obhajoby práce100,46 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/12029

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.