Název: Elipsa v jazyce reklamy (na příkladu francouzštiny a češtiny)
Další názvy: Ellipse in the language of advertisement
Autoři: Syrovátka, Jan
Vedoucí práce/školitel: Fenclová, Marie
Oponent: Divišová, Lucie
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/12436
Klíčová slova: elipsa;reklama;jazyk;reklamní slogan;jazyk reklamy
Klíčová slova v dalším jazyce: ellipse;advertising;language;advertising discourse;language of advertising
Abstrakt: Diplomová práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je především představena stylistická figura elipsa. Jsou vyzdvihnuty její typické rysy a zároveň je poukázáno na vlastnosti, které na první pohled nejsou tak zřejmé. Pozornost je taktéž věnována funkci jazyka obecně a následně se pozornost obrací k jazyku reklamy, kdy je komentována specifická povaha reklamního diskurzu. Jsou představeny postupy a metody, kterými se autoři reklamních sloganů snaží zapůsobit na své potencionální příjemce. Pozornost je dále věnována stylu reklamní komunikace a inzerce. Je upozorněno na hlavní body fungování reklamy a představen je fenomén reklamy jako takový. Představena jsou taktéž jednotlivá média, která jsou k šíření reklamy využívána. Jelikož se praktická část této práce zabývá analýzou reklamních sloganů, je jedna z kapitol zaměřena právě na rozbor reklamních sloganů. V praktické části diplomové práce se pozornost obrací k užívání elipsy v reklamním diskurzu. Jsou analyzovány francouzské a české reklamní slogany, které využívají k oslovení svých příjemců právě stylistické figury? elipsy. Použité a analýze podrobené reklamní slogany jsou řazeny podle slovních druhů, které jsou předmětem elipsy. Zvlášť jsou analyzovány reklamní slogany francouzské a české. Po analýze reklamních sloganů jsou vyvozeny závěry, které z rozboru reklamních sloganů vyplývají.
Abstrakt v dalším jazyce: The thesis is divided into two parts, the theoretical and the practical one.The theoretical part deals mainly with the ellipse.The attention is also paid to the the function of language in general and than the attention turns to the language of advertising. Procedures and methods which are used by the authors of advertising slogans are presented. The attention is drawn to the main features of the functioning of advertising. In the practical part of the thesis, the attention is paid to the use of ellipse in the advertising discourse. The French and the Czech advertising slogans are analysed and the attention is paid to the use of ellipse.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KRO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace elipsa v jazyce reklamy (na prikladu francouzstiny a cestiny.pdfPlný text práce2,37 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Syrovatka vedouci.PDFPosudek vedoucího práce80,33 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Syrovatka oponent.PDFPosudek oponenta práce285,62 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Syrovatka obhajoba.PDFPrůběh obhajoby práce89,82 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/12436

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.