Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKobes, Tomáš
dc.contributor.authorTulisová, Kamila
dc.contributor.refereeVáně, Jan
dc.date.accepted2014-06-03
dc.date.accessioned2015-03-25T09:28:22Z
dc.date.available2013-06-04cs
dc.date.available2015-03-25T09:28:22Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-04-30
dc.identifier56327
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/12680
dc.description.abstractV této práci je představen rozvoj jako jeden z nástrojů sociální změny 20. století, která ne vždy byla úspěšná. Je zde shrnut vývoj rozvojové problematiky, která přes svůj kladný záměr napáchala dosti škod. Negativní důsledky, které s sebou tato praxe nesla, začaly svojí vahou převažovat nad těmi pozitivními. Tyto negativní důsledky byly hlavním terčem kritiky po-rozvojové školy. V této práci jsem se zaměřila především na kritický náhled rozvoje v podání tří autorů, kteří představují hlavní myšlenky po-rozvojové školy: A. Escobar, J. Ferguson, W. Sachs.cs
dc.format38 s. (66 239)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectrozvojcs
dc.subjectsociální změnacs
dc.subjectnegativacs
dc.subjectpo-rozvojová školacs
dc.subjectkritikacs
dc.subjectrozvojová praxecs
dc.subjectArturo Escobarcs
dc.subjectJohn Fergusoncs
dc.subjectWolfgang Sachscs
dc.subjectekonomizace rozvojecs
dc.titleRozvoj a sociální změnacs
dc.title.alternativeDevelopment and social changeen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.description.departmentKatedra sociologiecs
dc.thesis.degree-programSociologiecs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedIn this work there is introduced the development as one of the instrument of the social change of the 20th century, that was not always successful. It is a summary of a progress of developing issues, which has done a lot fo damages although it did not intend to do that. The negative consequences, which were carried by this practice, started to be more valuable than the positive ones. These negative consequences were the main target of critics of the post-development school. In this work I focused especially on the critical opinion on the development from the view of three authors, who represent the main ideas of the post-development school: A. Escobar, J. Ferguson, W. Sachs.en
dc.subject.translateddevelopmenten
dc.subject.translatedsocial changeen
dc.subject.translatedpostdevelopment schoolen
dc.subject.translatedcriticismen
dc.subject.translateddevelopment practiseen
dc.subject.translatedArturo Escobaren
dc.subject.translatedJohn Fergusonen
dc.subject.translatedWolfgang Sachsen
dc.subject.translatedeconomization of developmenten
dc.subject.translatednegativesen
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tulisova_BP_ 2014_Rozvoj_a_socialni_zmena.pdfPlný text práce211,04 kBAdobe PDFView/Open
Tulisova_vedouci.docPosudek vedoucího práce30 kBMicrosoft WordView/Open
Tulisova (oponent).docPosudek oponenta práce45 kBMicrosoft WordView/Open
Tulisova.JPGPrůběh obhajoby práce127,51 kBJPEGThumbnail
View/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/12680

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.