Název: Neurotické poruchy u dětí předškolního věku
Další názvy: Neurotic disorders at pre-school children
Autoři: Spěváčková, Petra
Vedoucí práce/školitel: Lovasová, Vladimíra
Oponent: Miňhová, Jana
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/12930
Klíčová slova: neurotické poruchy;příčiny neurotických poruch;symptomy neurotických poruch;děti;předškolní věk
Klíčová slova v dalším jazyce: neurotic disorders;causes of neurotic disorders;symptoms of neurotic disorders;children;pre-school age
Abstrakt: V bakalářské práci se věnuji problematice neurotických poruch vyskytujících se u dětí předškolního věku. V první kapitole se věnuji charakteristice dětí předškolního věku z psychologicko-sociálního hlediska. Snažím se zde blíže popsat fyzický, kognitivní, emocionální a sociální vývoj u předškolního dítěte. Ve druhé kapitole jsem se zabývala definicemi neurotických poruch, kde jsem se snažila blíže přiblížit definice jednotlivých autorů. Ve třetí kapitole věnované neurotickým poruchám popisuji příčiny vzniku těchto poruch, druhy poruch a symptomy specifické pro tyto poruchy u dospělých jedinců. Čtvrtá kapitola je věnována popisu dětských neurotických poruch. Zabývá se příčinami vzniku dětských neurotických poruch, symptomy těchto poruch a také zahrnuje druhy neurotických poruch, které mohou děti postihnout. V páté kapitole se věnuji specifikům neurotických poruch u dětí. V praktické části jsem se zabývala vlastním výzkumem. Tato část obsahuje cíle výzkumu, použité metody ve výzkumu, charakteristiku zkoumaného vzorku a tabulku projevů vyskytujících se u vybraného vzorku. Pomocí výzkumu bylo zjištěno, že mezi nejvíce se vyskytující neurotické projevy u dětí předškolního věku patří úzkost, strach a izolace. Na základě výzkumu byla také vytvořena metodika zjišťování neurotických poruch u dětí předškolního věku.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis focuses on issues of neurotic disorders among pre-school children. In the first chapter of the theoretical part I focus on the characteristic of pre-school children from the psychological and social point of view. I aim to explain physical, cognitive, emotional and social development of pre-school children. In the second chapter I focus on the definitions of neurotic disorders where I try to explain definitions of individual authors. In the third chapter which is focused on neurotic disorders I describe the cause of these disorders, type sof disorders and symptoms specific for these disorders among adult individuals. Fourth chapter is dedicated to the description of neurotic disorders in children. It focuses on the cause of neurotic disorders in children, symptoms of these disorders and also includes types of neurotic disorders which can affect children. In the fifth chapter I focus on the specific of the neurotic disorders in children. In the practical part I look into my own research. This part contains the aims of the research, methods used during the research, characteristic of the researched sample and table of expressions occuring in the selected sample. On the basis of the research It was found that the most common neurotic disorders which can be found among pre-school children are anxiety, fear and seclusion. Based on the research, a detection metodology of neurotic disorders among pre-school children was created.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP-Spevackova.pdfPlný text práce699,81 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Spevackova - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce382,86 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Spevackova - oponent.pdfPosudek oponenta práce286,06 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Spevackova - prubeh obhajob.pdfPrůběh obhajoby práce110,04 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/12930

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.