Název: Možnosti rozvoje personálních a sociálních kompetencí ve výtvarné výchově
Další názvy: Personal and social competences - possibilities of their development in art
Autoři: Jandová, Tereza
Vedoucí práce/školitel: Uhl Skřivanová, Věra
Oponent: Zikmundová, Vladimíra
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/13135
Klíčová slova: výtvarná výchova;Rámcový vzdělávací program;osobnostní a sociální výchova;empirický výzkum;Školní vzdělávací program
Klíčová slova v dalším jazyce: fine arts;Framework educational programme;character and social education;empirical research;School educational programme
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá soudobou problematikou didaktické transformace vzdělávacího obsahu, a to průřezového tématu Osobnostní a sociální výchovy ve výtvarné výchově na 2. stupni ZŠ. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a empirickou. V rámci teoretické části jsou objasněny pojmy osobnostní a sociální výchovy (sebepoznání a sebepojetí, seberegulace a sebeorganizace, psychohygiena, kreativita, poznávání lidí,mezilidské vztahy, komunikace, kooperace a kompetice, řešení problémů a rozhodovací dovednosti, hodnoty, postoje a praktická etika). Cílem empirické části je ověřit, zda v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání definované téma Osobnostní a sociální výchova skutečně souvisí s oborem výtvarná výchova a oborové cíle i cíle průřezového tématu se překrývají.
Abstrakt v dalším jazyce: My bachelor thesis deals with current issues of educational content and its didactic transformation. The bachelor thesis focuses on didactic transformation of Cross-curricular Subject Moral, Character and Social Education in Fine Arts, stage 2 of Elementary Education. The thesis is divided into two parts theoretical and empirical. In the theoretical part terms of Moral, Character and Social Education (developing perception skills, self-awareness and self-conception, self-regulation and self-organisation, mental hygiene, Creativity, becoming acquainted with people, interpersonal relations, communication, cooperation and competition, problem-solving and decision-making skills, values, attitudes, practical ethics). The target of the empirical part is to verify if in The Framework Education Programme for Elementary Education defined theme Moral, Character and Social Education is related to the field of Fine Art and objectives of Fine Art field and objectives of Cross-curricular Subject are overlapped.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace Tereza Jandova.pdfPlný text práce3,14 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SCAN - Jandova Tereza - vedouci - Uhl Skrivanova - 2014.pdfPosudek vedoucího práce1,38 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SCAN - Jandova Tereza - oponent - Zikmundova - 2014.pdfPosudek oponenta práce1,15 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh obhajoby - Jandova Tereza 2014.pdfPrůběh obhajoby práce425,86 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/13135

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.