Title: | Vytvoření výukového programu pro výuku programovacího jazyka Prolog |
Other Titles: | Creation of learning program for Prolog learning |
Authors: | Cigler, Tomáš |
Advisor: | Matoušek, Václav |
Referee: | Král, Pavel |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/13508 |
Keywords: | Prolog;výuka;deklarativní programování |
Keywords in different language: | Prolog;learning;declarative programming |
Abstract: | Tato práce je zaměřena na začínající i pokročilé programátory, kteří chtějí získat povědomí o logickém přístupu k programování. Najdeme zde spoustu praktických ukázek, které se jednoduchým způsobem snaží ukázat čtenářům možnosti použití tohoto odlišného přístupu. Programátor by měl být po přečtení práce schopen sám vytvářet programy v jazyce Prolog a samostatně řešit obvyklé problémy související s logickým programováním. |
Abstract in different language: | This bachelor thesis deals with creation of simple learning program for novice programmers or even advanced ones, who want to explore the world of constraint logic programming. You will find here lots of practical examples, which should guide you to understand different way of programming. After reading this thesis, you should be able to write Prolog programs on your own. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KIV) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Cigler_bakalarka.pdf | Plný text práce | 342,69 kB | Adobe PDF | View/Open |
A11B0334P-hodnoceni.pdf | Posudek vedoucího práce | 337,9 kB | Adobe PDF | View/Open |
A11B0334P-posudek.pdf | Posudek oponenta práce | 356,45 kB | Adobe PDF | View/Open |
A11B0334P-obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 204,75 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/13508
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.