Název: Podpora optimálního mluvního rozvoje dítěte v předškolním věku v MŠ Rybička v Příbrami
Další názvy: Support of optimal speech development of preschool child in Kindergarten Rybička in Příbram
Autoři: Bysterská, Kateřina
Vedoucí práce/školitel: Sovová, Pavla
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/13826
Klíčová slova: Optimální mluvní rozvoj;hlasové poruchy;hlasová výchova;diagnostika hlasu;vzdělávání rodičů;hodnocení individuálního rozvoje
Klíčová slova v dalším jazyce: Optimal speech development;voice disorders;voice development;diagnostic of voice;education parents;evaluation of individual development
Abstrakt: Tato bakalářská práce pojednává o podpoře optimálního mluvního rozvoje před-školních dětí v MŠ Rybička. Je zde popsán vývoj a tvoření lidského hlasu, vysvětlen vztah mezi somatickým vývojem dítěte a dechovým ústrojím. Dále popisuje různé typy poruch hlasu a řeči a seznamuje s možností prevence odchylek od normálního vývoje. Závěr teoretické části se zabývá mluvním rozvojem z pohledu RVP PV. Praktická část je založena na pedagogicko-empirické práci, jejímž cílem bylo zjistit, kolik dětí v MŠ Rybička má skutečně problém s hlasem (pomocí pedagogické diagnostiky hlasu dětí) a edukovat rodiče, bez kterých není možné spolupracovat na odstraňování chybných stereotypů. Cílem, který vyplynul v průběhu práce, je rozšíření Hodnocení individuálního rozvoje dítěte o oblast hlasu.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis deals with supporting the optimal development of speech by preschool children in the Kindergarten Rybička. It describes the development as well as the forming of human voice, and explains the relation between a child´s somatic development and breathing system. It also desccribes several types of voice malfunctions and introduces the possibilities of preventing the deviations from normal development. The closing of the theoretical part deals with development of speech from the RVP PV point of view. The practical (field) part is based on a pedagogic-empirical research that used the educational diagnostic of children´s voice to establish how many children in the Kindergartem Rybička do have voice problems, and to educate their parents whose cooperation is essential for eliminating the faulty stereoptypes. From this research emerged an additional goal to include the voice issue into the Assesment of a child´s individual development.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bysterska.pdfPlný text práce1,57 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bysterska VP.pdfPosudek vedoucího práce32,63 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bysterska OP.pdfPosudek oponenta práce13,68 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Bysterska O.pdfPrůběh obhajoby práce30,64 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/13826

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.