Název: | Srovnání témat naší a evropské kinematografie - Česká nová vlna a Francouzská nová vlna |
Další názvy: | Topic Comparison of Ours and European Cinema - Czech New Wave and French New Wave |
Autoři: | Löfler, Michal |
Vedoucí práce/školitel: | Kastner, Jan |
Oponent: | Ševčík, Miloš |
Datum vydání: | 2014 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/14560 |
Klíčová slova: | film;evropská kinematografie;česká nová vlna;francouzská nová vlna;Nikdo mne nemá rád;U konce s dechem;Lásky jedné plavovlásky;Sedmikrásky |
Klíčová slova v dalším jazyce: | movie;european cinema;czech new wave;french new wave;Nobody loves me;Breathless;Loves of blonde;Daisies |
Abstrakt: | Šedesátá léta dvacátého století jsou významným přínosem pro kulturu a umění obecně. Cílem této práce je poskytnout komplexní informace o hnutí s označením nová vlna, se zaměřením na Čechy a Francii a na konkrétní rozbory snímků vznikajících v tomto období a v těchto zemích. Obsahuje obecnou část, kde jsou nastíněny společenské podmínky pro vznik obou vln. Následně jsou také shrnuty obecné znaky, jak francouzské nové vlny, tak české nové vlny. V praktické části obsahuje práce rozbor čtyř reprezentativních filmů, jejichž výběr byl dostatečně zdůvodněn. Jedná se o snímky Nikdo mne nemá rád režiséra Francoise Truffauta, U konce s dechem režiséra Jeana-Luca Godarda, Lásky jedné plavovlásky režiséra Miloše Formana a Sedmikrásky režisérky Věry Chytilové. Analýza vybraných filmů vyústí v komparaci, která porovnává nejen vybrané snímky, režisérské styly, ale i obě vlny. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The sixties of the twentieth century are an important contribution to the culture and the arts in general. The aim of this thesis is to provide comprehensive information on the movement labeled as a New Wave, with a focus on Czech Republic and France, and particular analysis of films produced in this period and in these countries. It contains a general part, which outlines the social conditions for the formation of both waves. Then, general features of both the French New Wave and the Czech New Wave are summarized. The practical part of the thesis contains an analysis of four representative films, selection of which was sufficiently justified. These are the films: The 400 Blows directed by François Truffaut, Breathless by Jean-Luc Godard, Loves of a Blonde directed by Miloš Forman and Daisies by Věra Chytilová. The analysis of selected films will result not only in a comparison of selected films and directorial styles but also in a comparison of both waves. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KFI) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Srovnani temat nasi a evropske kinematografie Lofler.pdf | Plný text práce | 1,33 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
lofler_kastner.pdf | Posudek vedoucího práce | 186,78 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
lofler_sevcik.pdf | Posudek oponenta práce | 194,14 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
O_lofler.pdf | Průběh obhajoby práce | 81,94 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/14560
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.