Title: Specifika přechodu žáků s aspergerovým syndromem z MŠ na 1. stupeň ZŠ
Other Titles: Specifics of transition from kindergarten to primary school by pupils with Asperger disorder
Authors: Zamboryová, Hana
Advisor: Soukupová, Pavla
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/14839
Keywords: Aspergerův syndrom;specifika vzdělávání;zmapování vývoje dítěte s Aspergerovým syndromem
Keywords in different language: Asperger syndrome;specifics of education;development of child with Asperger disorder
Abstract: Předkládaná diplomová práce je zaměřená na zmapování vývoje dítěte s Aspergerovým syndromem v MŠ a navrhuje opatření pro usnadnění přechodu těchto žáků z MŠ na 1. stupeň ZŠ. Teoretická část práce popisuje co je aspergerův syndrom, specifika vzdělávání žáků s aspergerovým syndromem. V praktické části jsou kazuistiky dvou dětí s aspergerovým syndromem, popis problému se kterými jsme se u sledovaných dětí setkali.
Abstract in different language: The dissertation is focussed on understanding of the develepment of child with Asperger syndrome in kindergarten and suggests arrangements for easier transition from kingergarten to primary school.* *The theoretical part of this thesis desribes the specifics of Asperger syndrome and involves the problematics of education of such handicapped children. In the practical part there are illustrated casuistries of two children with Asperger disorder, furher there is introduced the description of Asperger problematics which were recognised by the observed children.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ASPERGERUV_SYNDROM Hana Zamboryova.pdfPlný text práce5,52 MBAdobe PDFView/Open
Zamboryova VP.pdfPosudek vedoucího práce50,75 kBAdobe PDFView/Open
Zamboryova OP.pdfPosudek oponenta práce59,88 kBAdobe PDFView/Open
Zamboryova O.pdfPrůběh obhajoby práce12,5 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/14839

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.