Title: Rozvoj hlasových a řečových dovedností u žáků mladšího školního věku v ZŠ Stráž
Other Titles: The voice and speech development of pupils at Primary school Stráž.
Authors: Královcová, Hedvika
Advisor: Sovová, Pavla
Issue Date: 2014
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/14870
Keywords: hlas;řeč;čtení
Keywords in different language: voice;speech;reading
Abstract: Tématem této diplomové práce je hlasový a řečový rozvoj žáků na 1. stupni ZŠ Stráž. Teoretická část se zabývá pojmy souvisejícími s hlasovým projevem dětí (hlas, řeč, hlasová výchova) a jejich vymezením Rámcovým vzdělávacím programem. Praktická část vychází ze Školního vzdělávacího programu ZŠ ve Stráži. Hledá odpovědi na otázku, zda lze během jednoho školního roku zlepšit mluvní projev dětí. Hodnotí úroveň mluvního projevu dětí na základě srovnávání jejich čtenářských výkonů.
Abstract in different language: The topic of this thesis is the voice and speech development of pupils at Primary school Stráž. The theoretical part is focused on concepts related to children's vocal performance (voice, speech, voice training) and their definition in educational programs. The practical part deals with the school curriculum of Primary school Stráž. This thesis is trying to find answers to the question of whether one school year could improve children's spoken speech. The study evaluates the level of spoken speech of children based on comparison of their reading performance
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KPG)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kralovcova DP.pdfPlný text práce2,77 MBAdobe PDFView/Open
Kralovcova VP.pdfPosudek vedoucího práce29,79 kBAdobe PDFView/Open
Kralovcova OP.pdfPosudek oponenta práce29,12 kBAdobe PDFView/Open
Kralovcova O.pdfPrůběh obhajoby práce13,06 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/14870

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.