Title: Hudební výchova na Základní škole speciální v Plzni
Other Titles: Music Education at Primary School for Children with Special Needs in Pilsen
Authors: Klailová, Michaela
Advisor: Slavíková, Marie
Referee: Lišková, Štěpánka
Issue Date: 2014
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/14977
Keywords: základní škola speciální;vzdělávání mentálně postižených žáků;hudební výchova;středně těžce mentálně postižení žáci;těžce mentálně postižení žáci;vzdělávací obsah;pojetí vzdělávání;cíle vzdělávání;hudební činnosti
Keywords in different language: primary school for children with special needs;education of handicapped pupils;musical education;pupils with moderate retardation;pupils with severe mental retardation;educational content;conceptions of elementary education;objectives of elementary education;musical activities
Abstract: Cílem bakalářské práce bylo přiblížit podmínky vzdělávání žáků se středně těžkým a těžkým mentálním postižením a jaký vzdělávací obsah by si žáci během vyučování měli osvojit. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V jednotlivých částech jsou nastíněny pojetí a cíle vzdělávání na základní škole speciální, klasifikace mentální retardace, význam hudební výchovy na základní škole speciální. Dále se zaměřuje konkrétně na Základní školu speciální v Plzni a monitoruje průběh hudební výchovy. Tento cíl byl dosažen především terénním výzkumem pozorováním vyučování hudební výchovy v Základní škole speciální v Plzni.
Abstract in different language: The aim of the bachelor thesis is to introduce the conditions of educating the pupils with moderate and severe mental retardation and present which educational content should be acquired during the lessons.This text is divided into four chapters. There are descibed the conceptions and objectives of elementary education of children with special needs, the classification of intellectual disabilities and the value of musical education in schools for chidren with special needs. The following part of the thesis is focused on the Primary school for children with special needs in Pilsen. It monitors the music classes in this school, their contents and significances.The following part contains characteristic of this school in Pilsen. The method used for the research was the form of an observation during the lessons of the Musical Education with handicapped pupils.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHK)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace - Michaela Klailova.pdfPlný text práce3 MBAdobe PDFView/Open
Klailova_hodnoceni_BP_vedouci_Slavikova.pdfPosudek vedoucího práce589,68 kBAdobe PDFView/Open
Klailova_posudek_BP_oponent_Liskova.pdfPosudek oponenta práce625,1 kBAdobe PDFView/Open
prubeh_obhajoby_BP_Klailova.pdfPrůběh obhajoby práce168,36 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/14977

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.