Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKlečková, Gabriela
dc.contributor.authorHavlová, Martina
dc.date.accepted2014-05-20
dc.date.accessioned2015-03-25T09:52:24Z
dc.date.available2012-10-31cs
dc.date.available2015-03-25T09:52:24Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-04-15
dc.identifier49449
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/15344
dc.description.abstractPředmětem této diplomové práce je užití mateřského jazyka ve výuce angličtiny jako cizího jazyka. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část nejprve sleduje vývoj jednotlivých názorů na tuto problematiku a dokládá, že se v žádném případě nejedná o jednoznačně danou problematiku. Vzhledem k tomu, že využívání mateřštiny ve výuce cizích jazyků s sebou přináší i určitá rizika, její pozice ve výuce angličtiny je již po mnoho let poměrně nejistá. Tato práce se snaží představit využívání mateřského jazyka jako přirozenou součást cizojazyčné výuky, kterou tento aspekt může velice pozitivně ovlivnit. Vedle kladů je však poukázáno i na možná negativa, kterým je třeba se ve vyučovacím procesu nezbytně vyhýbat, aby se mateřština mohla skutečně stát efektivním vyučovacím nástrojem. Hlavním cílem teoretické části je tedy podat přehled základních principů, jež zajišťují účelné využívání mateřského jazyka v hodinách angličtiny. Praktická část této práce poté shrnuje výsledky empirického výzkumu provedeného na vybraných plzeňských školách. Výzkum se zabýval názory učitelů základních a středních škol na využívání češtiny v jejich vlastní pedagogické praxi. Výsledky této studie ukázaly, že se práce s mateřským jazykem mezi učiteli 2. stupňů základních škol do určité míry odlišuje od jejich středoškolských kolegů. Hlavním důvodem pro tyto odlišnosti se ukázal být jednak věk, ale především úroveň angličtiny jejich žáků.cs
dc.format70 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectcizojazyčná výukacs
dc.subjectcizí jazykcs
dc.subjectanglický jazykcs
dc.subjectmateřský jazykcs
dc.subjectčeský jazykcs
dc.subject2. stupeň ZŠcs
dc.subjectstřední školacs
dc.subjectpřekladcs
dc.subjectpřímá metodacs
dc.subjectsrovnávací analýzacs
dc.titlePoužívání mateřského jazyka ve výuce angličtinycs
dc.title.alternativeThe Use of Mother Tongue in English Language Classesen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.description.departmentKatedra anglického jazykacs
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the topic of the mother-tongue use which has been for many decades a subject of dispute among the foreign-language-teaching public. In general the work supports the view that students' native language, despite many contradictory opinions, should have its firm position in English language classes. While presenting both the advantages accompanying its use as well as its indisputable disadvantages, the thesis attempts to justify its employment not merely as a last resort but actually as one of the tools sustaining effective English learning. Primarily the thesis seeks to summarize the definition of an ideal mother-tongue use and it suggests the framework of principles assuring its effective use in foreign language classes. Besides, the work comprises a small empirical research whose findings provide an illustrative picture about the situation concerning the use of mother tongue at schools in Pilsen, West Bohemia. More accurately, the study examines what the attitudes towards the issue are among lower and upper secondary school teachers and demonstrates that their employment of the mother tongue during their English lessons differs in respect to the age and mainly the proficiency of their students'.en
dc.subject.translatedforeign language teachingen
dc.subject.translatedforeign languageen
dc.subject.translatedenglish languageen
dc.subject.translatedmother tongueen
dc.subject.translatedczech languageen
dc.subject.translatedsecond level primary schoolen
dc.subject.translatedtranslationen
dc.subject.translateddirect methoden
dc.subject.translatedcontrastive analysisen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP - Martina Havlova.pdfPlný text práce566,54 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Havlova V.pdfPosudek vedoucího práce482,88 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Havlova O.pdfPosudek oponenta práce978,55 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Havlova P.pdfPrůběh obhajoby práce360,97 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/15344

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.