Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKlečková, Gabriela
dc.contributor.authorZítková, Eva
dc.date.accepted2014-05-20
dc.date.accessioned2015-03-25T09:52:29Z
dc.date.available2012-12-03cs
dc.date.available2015-03-25T09:52:29Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-04-11
dc.identifier54958
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/15356
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá vyučováním anglického jazyka u seniorů. Hlavní fakta o procesu stárnutí z pohledu biologického, psychologického a sociálního jsou představena v teoretické části. Zde je dále přehled metodologií a základních metod výuky angličtiny, na což navazuje stručný nástin vzdělávání seniorů v České republice a především návrhy a praktické tipy pro výuku seniorů. Výzkum provedený na Univerzitě Třetího věku a uskutečněný pomocí dotazníků je popsán v následující části práce. Dotazníky zkoumaly představy seniorů o výuce anglického jazyka. Výsledky, které jsou prezentovány formou grafů, doprovázejí komentáře a důsledky pro učitele. Na základě výsledků výzkumu lze konstatovat, že studenti požadují výuku slovíček, gramatiky, poslechu i mluvení formou tradičních metod. Preferují například cvičení na překlad či práce s obrázky, ovšem bez jakéhokoli hodnocení či známkování; klíčovým momentem je motivace studentů k učení.cs
dc.format57 s. (108 249 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectstárnutícs
dc.subjectpsychologie stárnutícs
dc.subjectstářícs
dc.subjectseniorcs
dc.subjectangličtinacs
dc.subjectmetodologiecs
dc.subjectdotazníkcs
dc.subjectvýzkumcs
dc.subjectuniverzita třetího věkucs
dc.titleSpecifika vyučování angličtiny u seniorůcs
dc.title.alternativeIssues in Teaching English to Senior Language Learnersen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.description.departmentKatedra anglického jazykacs
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the topic of teaching the English language to senior language learners. In the theoretical part, essential information about the ageing processes in terms of biological, psychological and social changes is provided. Next, an overview of basic English teaching methods and methodologies is presented, followed by a brief view on the senior education in the Czech Republic and summarized by suggestions for teaching seniors. The conducted research is described in the subsequent part of the thesis. The research, realized by the means of questionnaires, examined senior learners' preference in English language teaching. The results, presented in graphs, are followed by commentaries and implications for teachers. Based on the results of the research, it is concluded that the participants prefer to learn vocabulary and grammar as well as do listening and speaking by means of traditional methods. They like for instance grammar-translation exercises or working with pictures, but without any assessment of their knowledge; senior learners' motivation is the crucial aspect of their study.en
dc.subject.translatedageingen
dc.subject.translatedpsychology of ageingen
dc.subject.translatedsenior ageen
dc.subject.translatedenglishen
dc.subject.translatedmethodologyen
dc.subject.translatedquestionnaireen
dc.subject.translatedresearchen
dc.subject.translateduniversity of third ageen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Zitkova_final.pdfPlný text práce637,53 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zitkova V.pdfPosudek vedoucího práce510,53 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zitkova O.pdfPosudek oponenta práce1,09 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Zitkova P.pdfPrůběh obhajoby práce327,27 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/15356

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.