Název: Line Art Rendering of Triangulated Surfaces Using Discrete Lines of Curvatures
Autoři: Rössl, Christian
Kobbelt, Leif
Seidel, Hans-Petr
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2000: Conference proceeding: The 8th International Conference in Central Europe on Computers Graphics, Visualization and Interaktive Digital Media '2000 in cooperation with EUROGRAPHICS and IFIP WG 5.10: University of West Bohemia, Plzen, Czech republic, February 7 - 10, 2000, p. 168-175.
Datum vydání: 2000
Nakladatel: University of West Bohemia
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2000/Papers_2000/X3.ps.gz
http://hdl.handle.net/11025/15452
ISBN: 80-7082-612-6
Klíčová slova: nefotorealistické vykreslování;kresba;trojúhelníkové mřížky
Klíčová slova v dalším jazyce: non-photorealistic rendering;line art;triangle meshes
Abstrakt: In recent years, several techniques have been proposed for automatically producing line-art illustrations. In this paper a new non photo-realistic rendering scheme for triangulated surfaces is presented. In contrast to prior approaches with parametric surfaces, there is no global parameterization for triangle meshes. So a new approach is made to automatically generate a direction field for the strokes. Discrete curvature analysis on such meshes allows to estimate differential parameters. Lines of curvature are then constructed to be used as strokes. Using triangulated surfaces allows to render aesthetically pleasing line drawings from a huge class of models. Besides, experiments show that even real time visualization is possible.
Práva: © University of West Bohemia
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2000: Conference proceeding

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Rossl.pdfPlný text1,63 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/15452

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.