Název: A Z-Buffer CSG Rendering Algorithm for Convex Objects
Autoři: Nigel, Stewart
Geoff, Leach
Sabu, John
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2000: Conference proceeding: The 8th International Conference in Central Europe on Computers Graphics, Visualization and Interaktive Digital Media '2000 in cooperation with EUROGRAPHICS and IFIP WG 5.10: University of West Bohemia, Plzen, Czech republic, February 7 - 10, 2000, p. 369-372.
Datum vydání: 2000
Nakladatel: University of West Bohemia
Typ dokumentu: conferenceObject
konferenční příspěvek
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2000/Papers_2000/R41.pdf
http://hdl.handle.net/11025/15478
ISBN: 80-7082-612-6
Klíčová slova: vykreslovací algoritmy;vektorové modelování geometrických objektů;OpenGL;numericky řízená verifikace
Klíčová slova v dalším jazyce: rendering algorithms;constructive solid geometry;OpenGL;numerically controlled verification
Abstrakt: A new algorithm for image-space CSG rendering is presented, based on subtraction of convex objects in a specific sequence. The algorithm has been implemented on OpenGL PC graphics hardware, as well as SGI workstations. Advantages of the algorithm include simpler implementation, closer affinity to hardware capabilities and comparable performance to other image-space CSG algorithms. The new algorithm is described, and compared to previous algorithms, experimentally and theoretically. Some graphics hardware issues related to image-space CSG performance are also discussed.
Práva: © University of West Bohemia
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2000: Conference proceeding

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Nigel.pdfPlný text751,95 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/15478

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.