Název: Co-operative and concurrent blending motion generators
Autoři: Bonnafous, Vincent
Menou, Eric
Jessel, Jean-Pierre
Caubet, René
Citace zdrojového dokumentu: Journal of WSCG. 2001, vol. 9, no. 1-3.
Datum vydání: 2001
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://hdl.handle.net/11025/15741
http://wscg.zcu.cz/wscg2001/WSCG2001_Program.htm
ISSN: 1213-6972 (print)
1213-6980 (CD-ROM)
1213-6964 (online)
Klíčová slova: animace postav;kloubová neohebná tělesa;pohyb generátorů;kinematika;dynamika
Klíčová slova v dalším jazyce: character animation;articulated rigid bodies;motion generators;kinematics;dynamics
Abstrakt v dalším jazyce: In this paper we will be describing a new animation architecture and its implementation in our system LIVE. This model introduces a new blending layer approach which uses several motion generators on the same character at the same time. Despite the numerous studies done, animating characters or complex objects in a virtual world remains a difficult problem. In fact, the complexity of the data used to represent the characters (often articulated rigid bodies) makes their control by an animator difficult and using only one technique to generate motion tends to limit the quality of the animation. The solution will probably be provided by the co-operative or concurrency use of several motion control methods.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:Volume 9, number 1-3 (2001)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
R240.pdfPlný text156,64 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/15741

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.