Název: Svět sociálních médií a možnosti jeho využití pro obchod
Další názvy: Social media world and its prossibilities for business
Autoři: Mičík, Michal
Citace zdrojového dokumentu: Trendy v podnikání = Business trends : vědecký časopis Fakulty ekonomické ZČU v Plzni. 2014, č. 3, s. 5-13.
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://www.fek.zcu.cz/tvp/doc/akt/tvp-3-2014-clanek-1.pdf
http://hdl.handle.net/11025/16327
ISSN: 1805-0603
Klíčová slova: sociální média;Web 2.0;UGC;sociální média v České republice
Klíčová slova v dalším jazyce: social media;Web 2.0;UGC;social media in the Czech Republic
Abstrakt v dalším jazyce: Social media, Web 2.0 and UGC are terms, that many marketers and academic researchers know, still they use them imprecisely and interchangeably. The terms are closely related and independent, however, it is necessary to clarify individual nuances between their meanings in order to be understandable to everyone from the worldwide marketplace. The aim of this paper is to explain the differences between terms from the social media world mentioned above, present possibilities of social media use and analyze their significance in the world of business. To achieve this aim, a technique of meta-analysis is used. The paper also shows partial results of research concerning the importance of social media for online customers and social media use in companies on B2C market in the Czech Republic.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 3 (2014)
Články / Articles (KMO)
Číslo 3 (2014)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Micik.pdfPlný text812,81 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/16327

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.