Title: | Přírodovědná pokusná činnost v primární škole a její vliv na přírodovědnou gramotnost. |
Other Titles: | The natural science experimental activity in primary school and its impact on scientific literacy. |
Authors: | Vondrovic, Ida |
Advisor: | Podroužek, Ladislav |
Issue Date: | 2015 |
Document type: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/18423 |
Keywords: | přírodovědná gramotnost;pokus;pozorování |
Keywords in different language: | scientific literacy;experiment;observation |
Abstract: | Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití pokusné a experimentální činnosti ve výuce prvouky na prvním stupni základní školy. Úkolem práce bylo prokázat zvýšení efektivity a zároveň atraktivity edukačního procesu zařazením pokusných a pozorovacích činností do vyučovacích hodin. Výsledky testování prokázaly, že výuka obohacená o pokusné a pozorovací činnosti je efektivnější a pro žáky atraktivnější než výuka, která tyto prvky neobsahuje. |
Abstract in different language: | This thesis deals with the possibilities of using experimental and experimental activities in the teaching of elementary classes in primary schools. The task of this study was to increase the efficiency and attractiveness of the educational process while the inclusion of experimental and observational activities into lessons. Testing results showed that enhanced learning is experimental and observational activity is more efficient and more attractive for students than teaching that does not contain these elements. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace-Ida Vondrovic.pdf | Plný text práce | 1,44 MB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-Vondrovic VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 33,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent-Vondrovic OP.pdf | Posudek oponenta práce | 34,75 kB | Adobe PDF | View/Open |
obhajoba-Vondrovic O.pdf | Průběh obhajoby práce | 14,31 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/18423
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.