Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKobes, Tomáš
dc.contributor.authorKašpar, Jan
dc.contributor.refereeVáně, Jan
dc.date.accepted2015-06-10
dc.date.accessioned2016-03-15T08:58:00Z-
dc.date.available2014-06-04cs
dc.date.available2016-03-15T08:58:00Z-
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-30
dc.identifier60653
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/19611
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje vývoji města Plzně, a to jak po jeho demografické, tak geografické stránce, a sice v kontextu zavedení tramvajové dopravy na území města na přelomu 19. a 20. století. Teoretické ukotvení práce vychází z metodologických výzev k sociálně-vědnímu zkoumání města formulovaných představiteli Chicagské sociologické školy. Je tak použito konceptů Roberta E. Parka a dvou teorií ekologického členění města pro zodpovězení otázky, jakými směry a proč se město Plzeň rozvíjelo a jakou úlohu v celém procesu hrály tramvajové linky. V práci pracuji s mapovým open source softwarem QGIS, ve kterém analyzuji dobové plány města pro zviditelnění jeho vývoje.cs
dc.format44 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjecturbánní sociologiecs
dc.subjectgeografiecs
dc.subjectplzeňcs
dc.subjectchicagská školacs
dc.subjectrobert ezra parkcs
dc.subjecternest burgesscs
dc.subjecttramvajecs
dc.titleFormy dislokace v městském prostorucs
dc.title.alternativeForms of dislocation in urban spaceen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.thesis.degree-programSociologiecs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe theme of this thesis is development of the city of Pilsen due its demographic and geographic site in kontext of instalation tram lines in the city at the end of the 19th century. Theory of this thesis is based in methodological challenges which described Chicago sociology scholars. I work with concepts by Robert E. Park and with two theories of ecological structure of the city. The main question I deal with is how and why the city of Pilsen raised and what role played tram lines in this process. In this thesis I use the map open source software QGIS for visualiation of evolution of the city.en
dc.subject.translatedurban sociologyen
dc.subject.translatedgeographyen
dc.subject.translatedpilsenen
dc.subject.translatedchicago schoolen
dc.subject.translatedrobert ezra parken
dc.subject.translatedernest burgessen
dc.subject.translatedtram linesen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Kaspar Jan bakalarska prace.pdfPlný text práce1,76 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-Kaspar-vedouci.docPosudek vedoucího práce30 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
oponent-Kaspar (oponent).docPosudek oponenta práce49 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
obhajoba-kaspar.JPGPrůběh obhajoby práce41,61 kBJPEGNáhled
Zobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/19611

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.