Title: Být slepým - způsoby vnímání světa z perspektivy nevidomých
Other Titles: Being Blind - the Ways of World Perception in View of Sightless
Authors: Kaška, Lukáš
Advisor: Kobes, Tomáš
Referee: Hrešanová, Ema
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19614
Keywords: nevidomí;slepí;zrak;smyslové vnímání;vnímání barev;perspektiva slepců;slepecké pomůcky;snění nevidomých;tyflopedie;prostorová orientace nevidomých;realita;biografická metoda;etnometodologie;echolokace
Keywords in different language: blind;vision;sensory perception;color perception;perspective blind;blind aids;dreaming of the blind;typhlopedia;spatial orientation of the blind;the reality biographical method;ethnomethodology;echolocation
Abstract: Bakalářská práce se zabývá tím, jakým způsobem nevidomí vnímají okolní svět. Důraz je kladen na prožitky slepců v každodenním životě při orientaci v prostoru, vnímání barev, komunikace s ostatními lidmi a na jejich sny. Práce odhaluje jaká je perspektiva světa z pozice slepého člověka.
Abstract in different language: This thesis deals with the way in which blind people perceive the world. Emphasis is placed on the experiences of blind people in everyday life for orientation in space, color perception, communication with other people and their dreams. Work reveals what is the perspective of the world from the position of a blind man.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bakalarska prace_Lukas Kaska_2015.pdfPlný text práce439,54 kBAdobe PDFView/Open
vedouci-Kaska-vedouci.docPosudek vedoucího práce28 kBMicrosoft WordView/Open
oponent-Kaska_oponent.docxPosudek oponenta práce31,69 kBMicrosoft Word XMLView/Open
obhajoba-kaska.JPGPrůběh obhajoby práce60,91 kBJPEGThumbnail
View/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/19614

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.