Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorPařízková, Alena
dc.contributor.authorRůžičková, Veronika
dc.contributor.refereeVáně, Jan
dc.date.accepted2015-06-09
dc.date.accessioned2016-03-15T08:58:05Z-
dc.date.available2014-06-02cs
dc.date.available2016-03-15T08:58:05Z-
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-04-30
dc.identifier60870
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/19621
dc.description.abstractVe své práci jsem se zaměřila na to, jak se dlouholetá praxe učitelky, která působí na základní logopedické škole, projeví při jejím pohledu na sebe samu. Především jestli dlouholetá praxe měla vliv na plnění role učitelky, popřípadě zda došlo k prohloubení sociálního cítění u komunikační partnerky. Při výkonu profese učitelky je nesmírně důležité si uvědomit, že nejenom samotní učitelé mají nesmírný vliv na své studenty, ale i studenti do určité míry ovlivňují své učitele, především v oblasti sebereflexe. Protože se jedná o výzkum jedné osoby, empirickou část jsem realizovala za pomoci osobní případové studie. Ta je svými charakteristikami řazena do oblasti kvalitativního výzkumu. Data jsem získala na základě tří rozhovorů inspirovaných fenomenologickou metodou a tří zúčastněných pozorování. Nebylo složité utvořit výzkumný vzorek, protože se jedná pouze o jednu osobu. Ta ovšem musela splňovat kritérium, které zahrnovalo praxi v oboru v minimální době trvání deseti let. Výzkum ukázal velice zajímavé a pro mě neočekávané výsledky. Jak se ukázalo, zásadní vliv na roli komunikační partnerky má skladba třídy a bezproblémový kontakt s rodiči studentů. Pokud něco není v souladu po delší dobu, výrazně se to projeví na její psychice. Zmíněný nesoulad jí přivádí až do extrémní situace, ve které má komunikační partnerka pocit, že vykonávaná profese balancuje na hranici s její psychickou odolností. Ve světle těchto okolní zvažovala i o zanechání povolání učitelky. Z výzkumu také vyplynulo, že práce se žáky zvyšuje její sociální cítění a úspěšnost svého povolání hodnotí prostřednictvím úspěšnosti svých žáků.cs
dc.format51 s. (80 363 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=60870-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectzákladní logopedická školacs
dc.subjectučitelkacs
dc.subjectsociologie emocícs
dc.subjectstudentics
dc.subjectsociální interakcecs
dc.subjectdramaturgická sociologiecs
dc.subjectsebepojetícs
dc.subjectpsychická odolnostcs
dc.subjectsociální cítěnícs
dc.subjectvztahycs
dc.titleZátěž učitelky v prostředí základní logopedické školycs
dc.title.alternativeStress of the teacher in the enviroment of the logopaedic elementary schoolen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.thesis.degree-programSociologiecs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedMy work is focused on how longterm practice of teacher of elementary logopedical school reflects on her view on herself. If the longterm practice had impact on her role of teacher, and if there is any deepening of her social sense. In the performance of the teacher profession it is incredibly important to remember that the teachers have enormous impact on their students but also students have impact on their teachers in a way of self reflection. Because this is a one man study, I realised empirical part of this work with help of personal case studies. Which is, by its characteristics, classified into qualitative research. I have gained the data on base of three interviews inspired by method of phenomenological interviews and three participating observations. It wasn't hard to create a research sample, because it involves only one person. Which had to meet the criterion of working at least ten years in the teaching practice. The research have shown very interesting and, at least for me, unexpected results. It turns out the main influence on the role of communication partner is a composition of a class and smooth contact with childrens' parents. If something is not consistent for a longer period it distinctly on her psyche. This mentioned imbalance brings her into extreme situation where comunication partner has feeling performed profession is balancing on the edge of her psychological resistance. Under influence of these problems she even considered leaving the career of a teacher. The research has also shown that the work with students increases her social sense and that she judges the success of her work by success of her students.en
dc.subject.translatedelementary logopedical schoolen
dc.subject.translatedteacheren
dc.subject.translatedsociology of emotionsen
dc.subject.translatedstudentsen
dc.subject.translatedsocial interactionen
dc.subject.translateddramaturgical sociologyen
dc.subject.translatedselfen
dc.subject.translatedpsychological resistanceen
dc.subject.translatedsocial senseen
dc.subject.translatedrelationsen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Ruzickova_BP_2015_Sociologie.pdfPlný text práce625,96 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-ruzickova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce115,11 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-Ruzickova (oponent).docPosudek oponenta práce55,5 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
obhajoba-ruzickova.JPGPrůběh obhajoby práce62,36 kBJPEGNáhled
Zobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/19621

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.