Title: | Volba strategií v rozšířeném vězňově dilematu |
Other Titles: | Prisoner's Trilemma |
Authors: | Rybín, Filip |
Advisor: | Kalvas, František |
Referee: | Jeřábek, Hynek |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/19622 |
Keywords: | vězňovo trilema;vězňovo dilema;teorie her;experiment;turnaj;strategie;utváření strategií;transakční analýza;hráčské role |
Keywords in different language: | prisoner's trilemma;prisoner's dilemma;game theory;experiment;tournament;strategy;strategy-making process;transactional analysis;in-game roles |
Abstract: | Vězňovo trilema přináší nový přístup ke zkoumání vzájemné kooperace či zrady. Třetí možnost v něm obsažená simuluje přímý konflikt mezi hráči. V rámci výzkumu byly prováděny experimenty formou turnajů v iterované hře vězňovo trilema. Kvantitativní a kvalitativní data poté pomohla rozklíčovat základní strategie a teorie, nevyužívající teorii her, pomohly formovat nové modely pro popis jejich utváření. |
Abstract in different language: | Prisoner's trilemma offers new point of view to research mutual cooperation and betrayal. The third option added in prisoner's trilemma is direct conflict. Experiments had been conducted during research itself in form of tournaments in prisoner's trilemma. Qualitative as well as quantitative data were then used to identify basics strategies and non-game-theories had helped to build up new strategy-making models. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KSS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BAKALARSKA PRACE_2015_FILIP RYBIN.pdf | Plný text práce | 679,98 kB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-Rybin_vedouci.doc | Posudek vedoucího práce | 38,5 kB | Microsoft Word | View/Open |
oponent-Rybin oponent.doc | Posudek oponenta práce | 39,5 kB | Microsoft Word | View/Open |
obhajoba-rybin.JPG | Průběh obhajoby práce | 59,16 kB | JPEG | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/19622
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.