Title: Teorie citové vazby
Other Titles: Attachment theory
Authors: Jakešová, Eva
Advisor: Šámalová, Kateřina
Referee: Aišmanová, Alexandra
Issue Date: 2015
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19868
Keywords: vztahová vazba;explorační chování;psychopatologie;výchova
Keywords in different language: attachment;exploration behaviour;psychopathology;upbringing
Abstract: Práce pojednává o vztahové vazbě v raném dětství a jejím vlivu na další vývoj jedince. V první části se zaměřujeme na teoretická východiska citové vazby v dětství, adolescenci a dospělosti. Definujeme kategorie kvality vztahové vazby a možnosti testování, protektivní a rizikové faktory a psychopatologie se vztahovou vazbou související. Ve druhé části uvádíme funkční praktiky aplikovatelné postupně od prenatálního období do dospívání a podporující vytvoření jisté vztahové vazby k primární osobě.
Abstract in different language: My dissertation deals with attachment in early childhood and how it influences its further development. In the first stage we focus on theoretical outcomes of emotional binding in childhood, adolescence and adulthood. We define categories of quality of attachment and its possibilities of putting it through tests, protective and risk factors and psychopathology that are in connection with attachment. In the second stage we present some functional practice which can be applied successively from the prenatal period to adulthood by supporting a creation of attachment to primary person.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP - Eva Jakesova.pdfPlný text práce887,1 kBAdobe PDFView/Open
vedouci-Jakesova - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce295,71 kBAdobe PDFView/Open
oponent-Jakesova - oponent.pdfPosudek oponenta práce338,63 kBAdobe PDFView/Open
obhajoba-Jakesova - prubeh obhajob.pdfPrůběh obhajoby práce111,68 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/19868

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.