Název: | Mezioborové vztahy ve VV na 1. stupni základní školy |
Další názvy: | Interdisciplinary relations in the art education at the first grade of the primary school |
Autoři: | Knoblochová, Lenka |
Vedoucí práce/školitel: | Uhl Skřivanová, Věra |
Oponent: | Slavík, Jan |
Datum vydání: | 2015 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/20075 |
Klíčová slova: | výtvarná výchova;výtvarný projekt;mezioborové vztahy;vzdělávací obsah;výrazové prostředky |
Klíčová slova v dalším jazyce: | art education;art project;interdisciplinary relationships;educational content;means of expression |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá problematikou mezioborových přesahů v rámci výtvarných projektů na 1. stupni ZŠ. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a výzkumnou. V rámci teoretické části jsou objasněny pojmy mezioborové přesahy, vztahy, témata, komparace umění, výtvarný úkol, projekt, vzdělávací obsahy a cíle, očekávané výstupy, klíčové kompetence, všeobecné vzdělávání. Výzkumná část má dvě podkapitoly. V první části jsou provedené internetové rešerše ve vztahu k realizovaným projektům s mezioborovými přesahy ve světě a u nás. Je zde rovněž navržena určitý typologie těchto projektů a možnosti integrace vzdělávacích obsahů výtvarné výchovy a dalších oborů. Druhá část je věnována realizovaným výzkumným šetřením ve školní praxi třech ZŠ se zaměřením na projektové vyučování a mezioborová témata. Cílem diplomové práce je určit realizovaný mezioborový přesah v rámci výtvarných projektů na ZŠ u nás a ve světě, provést srovnání těchto projektů a navrhnout zlepšení v této oblasti. Zároveň hodnotím použité výrazové prostředky nejen výtvarné výchovy, ale také dalších uměleckých předmětů. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis deals with the interdisciplinary overlaps within the art projects for the first grade of primary school. The work is divided into two main parts: theoretical and experimental. The theoretical part explains the concepts of interdisciplinary overlaps, relationships, themes, comparison art, creative task, project, educational content and objectives, expected outcomes, core competencies, and general education. The research section has two subsections. In the first part there are carried out internet researches in relation to the projects implemented with subfields in the world and us. There is also proposed to establish a typology of these projects and the possibility to integrate the educational contents arts and the other fields. The second part is dedicated to a research realized in school practice at three elementary schools with a focus on project-based learning and interdisciplinary topics. The purpose of this thesis is to determine realized interdisciplinary overlap within art projects at the elementary school in our country and the world, further to compare these projects and suggest improvements ideas in this domain. At the same time I evaluate the used means of expression not only art, but also other art subjects. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KVK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace_Lenka Knoblochova.pdf | Plný text práce | 10,15 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
vedouci-SCAN - Knoblochova Lenka - vedouci - Uhl Skrivanova - 2015.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,37 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
oponent-SCAN - Knoblochova Lenka - oponent - Slavik - 2015.pdf | Posudek oponenta práce | 1,89 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
obhajoba-Prubeh obhajoby - Knoblochova Lenka 2015.pdf | Průběh obhajoby práce | 814,51 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/20075
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.