Title: | Kvalita života studentů při výskytu Acne vulgaris |
Other Titles: | Quality of students life with the occurrence of Acne vulgaris |
Authors: | Fürychová, Nikola |
Advisor: | Resl, Vladimír |
Referee: | Holubec, Luboš |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/20521 |
Keywords: | akné- acne vulgaris- životospráva- ošetřovatelské postupy- léčba akné |
Keywords in different language: | acne- acne vulgaris- diet- nursing procedures- acne therapy |
Abstract: | První část bakalářské práce obsahuje teoretické poznatky, kde rozebírám definici akné, jaké zasahuje struktury kůže, etiopatogeneze a diagnostice. Dále se věnuji léčbě a ošetřovatelské péči o pleť postiženou akné. Druhá část je zaměřena na míru informovanosti studentů v problematice akné. Dodržování hygienických návyků a výskytu psychických komplikací způsobené onemocněním acne vulgaris. |
Abstract in different language: | First part of bachelor thesis contains theoretical knowledges, I analyze the definition of acne there, I mention skin structures affected by it, etiopatogenesis and diagnosis. Then, i deal with cure and nursing care for skin affected by acne. The second part is focused on level of awareness of students in problematic of acne. Compliance of hygiene regulations and occurence of psychological complications caused by the disease acne vulgaris. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KOS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace Nikola Furychova.pdf | Plný text práce | 1,45 MB | Adobe PDF | View/Open |
vedouci-Furychova_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 573,01 kB | Adobe PDF | View/Open |
oponent-Furychova_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 769,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
obhajoba-Furychova_obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 401,32 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/20521
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.