Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorČermák, Karel
dc.contributor.refereeHána, Karel
dc.contributor.refereeŠebesta, Jiří
dc.contributor.refereeČepička, Ladislav
dc.date.accepted2015-11-12
dc.date.accessioned2016-03-15T09:11:19Z-
dc.date.available2012-12-13cs
dc.date.available2016-03-15T09:11:19Z-
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2014-10-30
dc.identifier32069
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/20656
dc.description.abstractPráce se zabývá návrhem embedded platformy pro vývoj didaktických pomůcek. Základní platforma byla vytvořena s přihlédnutím k potřebám speciálních pedagogů v oblasti specifických poruch učení. Na jejím základě lze odvozovat konkrétní didaktické pomůcky, jejichž cílem je potlačovat dílčí deficity funkcí a tím předcházet specifickým poruchám učení (dyslexie, dysgrafie atd.). K základní platformě byla vytvořena metodika, jak postupovat při odvozování konkrétní pomůcky a na dvou příkladech je tato metodika podrobněji vysvětlena. Jedna z pomůcek byla realizována a její přínos byl verifikován pomocí experimentálního šetření. Tento proces je v práci rovněž popsán. Součástí práce je i pedagogické minimum, které se vztahuje k vzniklé pomůcce. První kapitola se zabývá rámcovým tématem práce, a to embedded systémy. Následuje rozbor platforem pro vývoj pomůcek. V druhé kapitole je uvedeno pedagogické minimum z oblasti rozvoje předmatematických představ u dětí předškolního věku. Třetí kapitola popisuje návrh základní embedded platformy a to jak hardware, tak software. Ve čtvrté kapitole je popsána metodika odvozování pomůcek a na dvou konkrétních příkladech je tato metodika podrobněji ukázána. Pátá kapitola popisuje verifikaci pomůcky na základě experimentálního šetření. Poslední kapitola shrnuje celou práci, diskutuje splnění cílů a popisuje budoucí vývoj.cs
dc.format91 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectembeddedcs
dc.subjectpomůckycs
dc.subjectspecifické poruchy učenícs
dc.subjectdidaktikacs
dc.subjectpředškolní věkcs
dc.subjectdětics
dc.subjectpředmatematické představycs
dc.subjectdílčí deficity funkcícs
dc.subjectpsychikacs
dc.subjectmotorikacs
dc.subjectavrcs
dc.subjectxmegacs
dc.subjectrfm12bcs
dc.subjectmma7455cs
dc.subjectreed mullercs
dc.subjectkomunikacecs
dc.subjectspics
dc.subjecti2ccs
dc.subjectusbcs
dc.subjectdálkové ovládánícs
dc.titleEmbedded systémy a netradiční způsoby interakce s uživatelemcs
dc.title.alternativeEmbedded platform for didactical aids developmenten
dc.typedisertační prácecs
dc.thesis.degree-namePh.D.cs
dc.thesis.degree-levelDoktorskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta elektrotechnickács
dc.thesis.degree-programElektrotechnika a informatikacs
dc.description.resultNeobhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the design of embedded platform for didactical aids development. The design was focused for special pedagogues needs in field of specific learning disabilities. On its base, the concrete didactical aids could be derived and they aim to reduce the specific learning disabilities (dyslexia, dysgraphia, etc.). With the platform, it was also made a methodology how to derive a concrete aid. This methodology was explained on two aids examples and described more in detail. One of the aids was build and its contribution to praxis was verified by the experimental research. This research is also included in this work. The pedagogical minimum that was focused on the created aid is also a part of this work. First chapter deals with the general topic of the work embedded systems. In this part the analysis of the platforms for developing of aids is described. In the second part the pedagogical minimum in field of pre-mathematical imagination for preschool-age children is expanded. Third part deals with the design of basic embedded platform; both hardware and software were described. Fourth chapter describes the methodology of aid development. In this chapter there were two concrete aids described more in detail. The fifth chapter describes the experimental research. Last part summaries the thesis, discusses goals of the work and presents the future research.en
dc.subject.translatedembeddeden
dc.subject.translatedteaching aidsen
dc.subject.translatedspecific learning disabilitiesen
dc.subject.translateddidacticsen
dc.subject.translatedpreschool-ageen
dc.subject.translatedchildrenen
dc.subject.translatedpre-mathematical imaginationen
dc.subject.translatedpartial functions disordersen
dc.subject.translatedavren
dc.subject.translatedxmegaen
dc.subject.translatedrfm12en
dc.subject.translatedmma7455en
dc.subject.translatedreed mulleren
dc.subject.translatedcommunicationen
dc.subject.translatedspien
dc.subject.translatedi2cen
dc.subject.translatedusben
dc.subject.translatedremoteen
Vyskytuje se v kolekcích:Disertační práce / Dissertations (KAE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Cermakk_2014.pdfPlný text práce3,04 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-cermak publ.pdfPosudek vedoucího práce736,47 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-cermak opon.pdfPosudek oponenta práce2,59 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-cermak zapis.pdfPrůběh obhajoby práce649,2 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/20656

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.