Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorSvatková Dagmar, PhDr.
dc.contributor.authorGrausová, Adriana
dc.contributor.refereeHanzelínová Lada, PhDr. Ph.D.
dc.date.accepted2016-9-6
dc.date.accessioned2017-02-21T08:10:26Z-
dc.date.available2013-6-28
dc.date.available2017-02-21T08:10:26Z-
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-4-5
dc.identifier59380
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/22637
dc.description.abstractTato bakalářská práce pojednává o informační gramotnosti (IG), tématu současném a aktuálním. Řeší vznik pojmu IG a jeho vývoj až do současnosti, uvádí jeho definice. Samostatnou kapitolu tvoří směry a iniciativy v informační politice v České republice a v souvislosti s tím uvádí několik základních dokumentů. Pojednává o informačním vzdělávání a institucích, které se na něm podílejí. Jsou to zejména školské vzdělávací instituce a veřejné knihovny. Zahrnuta je i kapitola o možnostech vzdělání prostřednictvím internetu. Patří sem téma klíčových kompetencí a kompetencí pro 21. století a celoživotního vzdělávání. Práce obsahuje stručný přehled různých druhů gramotností souvisejících s IG. Dotkneme se i tématu Open Access a jeho možnému přínosu ve vzdělávání v celosvětovém měřítku.cs
dc.format45 s. (73 800 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=59380-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectceloživotní vzdělávánícs
dc.subjectčtenářská gramotnostcs
dc.subjectfunkční gramotnostcs
dc.subjectinformační gramotnostcs
dc.subjectinformační vzdělávánícs
dc.subjectklíčové kompetencecs
dc.subjectotevřený přístupcs
dc.titleInformační gramotnostcs
dc.title.alternativeInformation literacyen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.thesis.degree-programHumanitní studiacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis bachelor´s thesis focuses on a concept of information literacy. Through development of Information and Communication Technologies is this theme highly topical. This thesis deals with the finding of an appropriate information literacy concept definitions, information education and the role of libraries in it. This thesis includes a chapter of information policy and a reference of most important basic dokuments. We learn something of a key competencies and 21st century competencies. We touche new phenomenon of information society called Open Access (OA) - freely accessible online documents and its spreading worldwide.en
dc.subject.translatedfunctional literacyen
dc.subject.translatedinformation educationen
dc.subject.translatedinformation literacyen
dc.subject.translatedkey competenciesen
dc.subject.translatedopen accessen
dc.subject.translatedreading litaracyen
dc.subject.translatedwhole-life educationen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFI)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Informacni_gramotnost_Grausova.pdfPlný text práce354,46 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
grausova_svatkova.pdfPosudek vedoucího práce464,93 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
grausova_hanzelinova.pdfPosudek oponenta práce898,89 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Grausova Adriana.pdfPrůběh obhajoby práce86,64 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/22637

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.