Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Svatková Dagmar, PhDr. | |
dc.contributor.author | Grausová, Adriana | |
dc.contributor.referee | Hanzelínová Lada, PhDr. Ph.D. | |
dc.date.accepted | 2016-9-6 | |
dc.date.accessioned | 2017-02-21T08:10:26Z | - |
dc.date.available | 2013-6-28 | |
dc.date.available | 2017-02-21T08:10:26Z | - |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-4-5 | |
dc.identifier | 59380 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/22637 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce pojednává o informační gramotnosti (IG), tématu současném a aktuálním. Řeší vznik pojmu IG a jeho vývoj až do současnosti, uvádí jeho definice. Samostatnou kapitolu tvoří směry a iniciativy v informační politice v České republice a v souvislosti s tím uvádí několik základních dokumentů. Pojednává o informačním vzdělávání a institucích, které se na něm podílejí. Jsou to zejména školské vzdělávací instituce a veřejné knihovny. Zahrnuta je i kapitola o možnostech vzdělání prostřednictvím internetu. Patří sem téma klíčových kompetencí a kompetencí pro 21. století a celoživotního vzdělávání. Práce obsahuje stručný přehled různých druhů gramotností souvisejících s IG. Dotkneme se i tématu Open Access a jeho možnému přínosu ve vzdělávání v celosvětovém měřítku. | cs |
dc.format | 45 s. (73 800 znaků) | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.relation.isreferencedby | https://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=59380 | - |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | celoživotní vzdělávání | cs |
dc.subject | čtenářská gramotnost | cs |
dc.subject | funkční gramotnost | cs |
dc.subject | informační gramotnost | cs |
dc.subject | informační vzdělávání | cs |
dc.subject | klíčové kompetence | cs |
dc.subject | otevřený přístup | cs |
dc.title | Informační gramotnost | cs |
dc.title.alternative | Information literacy | en |
dc.type | bakalářská práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Bc. | cs |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofická | cs |
dc.thesis.degree-program | Humanitní studia | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | This bachelor´s thesis focuses on a concept of information literacy. Through development of Information and Communication Technologies is this theme highly topical. This thesis deals with the finding of an appropriate information literacy concept definitions, information education and the role of libraries in it. This thesis includes a chapter of information policy and a reference of most important basic dokuments. We learn something of a key competencies and 21st century competencies. We touche new phenomenon of information society called Open Access (OA) - freely accessible online documents and its spreading worldwide. | en |
dc.subject.translated | functional literacy | en |
dc.subject.translated | information education | en |
dc.subject.translated | information literacy | en |
dc.subject.translated | key competencies | en |
dc.subject.translated | open access | en |
dc.subject.translated | reading litaracy | en |
dc.subject.translated | whole-life education | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFI) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Informacni_gramotnost_Grausova.pdf | Plný text práce | 354,46 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
grausova_svatkova.pdf | Posudek vedoucího práce | 464,93 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
grausova_hanzelinova.pdf | Posudek oponenta práce | 898,89 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Grausova Adriana.pdf | Průběh obhajoby práce | 86,64 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/22637
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.